به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نامدار عبداللهیان در گفتوگوی ویژه خود با شبکه خبر با اشاره به تلاشهای اين سازمان گفت: به واسطه داشتن گروههاي آموزشي و برنامهريزي درسي و همچنين كارشناسان مرتبط، همه كتابهاي دانشآموزان كم توان ذهني تاليف و تدوين شده است.
وی افزود: كميته برنامهريزي اين سازمان مانند سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي كشور، فعاليتهايي را براي توليد كتابهاي دانشآموزان استثنایی متناسب با نياز انجام میدهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تغییرات کتابهای درسی این گروه از دانشآموزان گفت: با تغيير و تحول نظام بنيادين آموزشي، اين سازمان نيز در این راستا مانند ديگر گروههاي آموزش و پرورش، تغييرات كتابهاي آموزشي پايههاي اول، دوم و سوم ابتدايي همراه با مناسب سازي آن ها را انجام داده است.
عبداللهیان تاكيد كرد: در حال حاضر تمامی كتابهاي درسي به دست دانشآموزان رسيده است. مگر كتابهايی که دو یا سه جلدی باشند که ارسال آنها به مرور زمان انجام گيرد. در مقطع متوسطه نيز توزیع برخي از كتابهاي جديد تاليف و مناسب سازي آنها در دست انجام است.
معاون وزير و ریيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ادامه داد: بحث مناسب سازي فقط شامل كتابهاي درسي نيست. نگاه معلم به دانش آموز با نيازهاي ويژه، بايد متفاوت باشد چرا كه اين دانش آموزان داراي شرايط جسمي و ذهني خاصی هستند. فضاهاي آموزشي نيز بايد كاملا مناسبسازي شود. كيفيت بخشي به فعاليتهاي آموزشي و پرورشي از ديگر برنامههای سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور است و در این راستا كتابها با نگاه جديد آموزش و با توجه به نيازهاي دانش آموزان تهيه و تنظیم شده است.
عبدالهيان ادامه داد: كتابهاي درسی براساس توان دانش آموزان استثنایی و نيازهاي آنها تنظيم، ساماندهي و به كل كشور ارسال شده است.
وي افزود: از آن جا كه پيش دبستاني جز گروههاي رسمي و اجباري سازمان محسوب میشود، سال گذشته 9 جلد كتاب آمادگي با توجه به روشهاي جديد آموزشي و متناسب با نيازهاي اين دانش آموزان تهيه، تدوين و چاپشده است و در اختيار آنها قرار گرفت.
عبدالهيان در پاسخ به سوالی مبني بر ميزان بودجه ي دريافتي اين سازمان گفت: اعتبار سال گذشته سازمان، 14 ميليارد تومان و درآمدهاي اختصاصي نيز 6 ميليارد تومان بود.
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
نظر شما