چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱
نگارش فيلمنامه «پروين اعتصامي» اواخر سال جاري به اتمام مي رسد

«پوران درخشنده» كارگردان اين اثر ادبي مي گويد: نگارش فيلمنامه مجموعه تلويزيوني «پروين اعتصامي» تا اواخر سال جاري به اتمام مي رسد. اين سريال با اقتباس از كتاب «خانم كوچيك» نوشته « سهيلا علوي زاده»، در مركز سيما فيلم تهيه و توليد خواهد شد._

«پوران درخشنده» نويسنده و كارگردان سينما در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در توضيح اين مطلب گفت: حدود دو دهه اخير بود كه قصد داشتم فيلمي درباره «پروين اعتصامي» بسازم و طرح ساخت اين فيلم را حدود 17 سال پيش به گروه فرهنگ و هنر شبكه اول سيما ارائه دادم كه به هر دليلي با توليد اين فيلم موافقت نشد.

درخشنده يادآورشد: سال گذشته با مركز«سيما فيلم» به توافق رسيديم تا زندگي نامه اين شاعر نامدار در قالب يك مجموعه تلويزيوني به تصوير كشيده شود.

وي افزود: «سهيلا علوي زاده» نويسنده كتاب «خانم كوچيك»، از اواسط سال گذشته در حال نگارش و بازنويسي فيلمنامه مجموعه تلويزيوني«پروين اعتصامي» است و تا اواخر سال جاري آن را به اتمام مي رساند.

كتاب «خانوم كوچيك» داستان زندگي پروين از نوجواني تا مرگ را از زبان دختر فقيري به نام «اقدس» روايت مي كند كه طي يك اتفاق به منزل پدري خانوم كوچيك راه مي يابد و تا سالهاي پاياني عمر وي نيز با او در ارتباط است.

درخشنده چندي پيش درصدد توليد فيلم «700» هم بوده است. تحقيقات كتابخانه‌اي اين فيلم در حال تكميل است.فيلم 700 به زندگي « ميرسيدعلي همداني» عارف قرن هشتم مي‌پردازد.

فيلم «بچه هاي ابدي» آخرين ساخته «پوران درخشنده» سال گذشته در سينماهاي تهران و شهرستان ها اكران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط