مهندس تُنگشیر در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب، راهنمای کاملی برای فعالان حوزه ارتباطات و تبلیغات است تا با مطالعه آن درک بهتری نسبت به تصویرهای اطراف خود در حوزههای مختلف داشته باشند.
وی ادامه داد: «چیستی ارتباطات تصویری» به عنوان یک منبع درسی برای دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی رشتههای ارتباطات، روزنامهنگاری و روابطعمومی بهشمار میآید.
تُنگشیر که پیش از این تالیف کتاب «از روابط عمومی چه میدانیم؟» را در کارنامه فعالیتهای خود ثبت کردهاست، افزود: این کتاب درباره اهمیت پوستر، عکس، شناسایی لوگو، تئاتر و هنرهای هفتگانه رویکرد نوینی به مخاطبان ارایه میدهد و آنها را به سمت بهتر دیدن و بهتر فهمیدن این آثار تشویق میکند.
وی با بیان اینکه تاکنون منبع درسی مدون و منظمی درباره ارتباطات تصویری برای دانشجویان رشتههای ارتباطات وجود نداشته است، گفت: هدف اصلی من برای نگارش این اثر، پاسخ به نیاز استادان و دانشجویان به یک منبع مشخص و قابل استناد در این حوزه بود که با نگاهی به آثار منتشرشده داخلی و خارجی پراکنده، نوشته شده است.
تُنگشیر وجود تصویر در هر زمینهای را ضروری دانست و یادآور شد: اگر آگهیهای تبلیغاتی، موسیقیها، نقاشیها، داستانها و... تصویر نداشته باشند، مردم با آنها ارتباط برقرار نمیکنند، به عنوان مثال اگر در یک اتوبان آگهی تبلیغاتی نصب شده باشد، زمانی مخاطب، پیام آگهی را درک میکند که با تصویر آن ارتباط منطقی و درستی برقرار کند، در غیر اینصورت یک رابطه به تکامل نمیرسد.
وی عنوان کرد: برای نگارش این اثر، از برخی جزوههای دانشگاهی و غیردانشگاهی استفاده کردهام و از منابع موثقی با موضوعهای چگونگی درک فیلم، درک پوستر خوب و درک یک کاریکاتور نیز بهره جستهام.
تُنگشیر افزود: این اثر به مخاطب میآموزد برای اینکه از تصویری بهترین درک و بهره را ببرد، در ابتدا باید خود گوش بدهد. مهارتی که متاسفانه در جامعه ما به آن توجه نمیشود و به همین دلیل ارتباطات تصویری به خوبی شکل نمیگیرند.
به گفته وی، این کتاب اکنون در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد و پیشبینی میشود زمستان امسال به همت نشر آهوان بر ویترین کتابفروشیها قرار گیرد.
پیش از این، سه کتاب «روابط عمومی چیست؟»، «تبلیغات و روابط عمومی» و «پوستر» از سوی تُنگشیر تالیف و روانه بازار نشر شدهاست.
یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
نظر شما