یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
استقبال میلیونی از کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی»

نسخه سوم از کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» یکی از جدیدترین کتاب‌هایی است که از سوی نشر هیومن کنتیکس وارد بازار مکتوبات تخصصی حوزه تربیت بدنی و ورزش شده و با فروش بیش از یک میلیون نسخه در بازار جهانی کتاب روبه‌رو شده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت انتشارات هیومن کنتیکس، این کتاب ارایه‌دهنده جدیدترین آثاری است که تاکنون به عنوان منابع آموزش قدرت شناخته شده‌اند. وجود بیش از 600 تصویر آناتومیک از هر گروه عضلانی اصلی، همراه با نسخه روزآمدشده تمرینات جدید، از جمله ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود.

فردریک دلاویر، نویسنده این کتاب 192 صفحه‌ای، شما را با درکی جدید از چکونگی عملکرد عضلات در هنگام انجام تمرینات قدرتی آشنا می‌کند و همزمان از تصاویری استفاده می‌کند تا مفهوم مورد نظرش را به بهترین نحو ممکن به مخاطب انتقال دهد.

فروش بیش از یک میلیون نسخه‌ای کتاب، اثبات‌کننده این موضوع است که ترکیب جزییات بصری از متون آناتومی با بهترین مشاوره در حوزه تمرینات قدرتی، موردپسند دوستداران این حوزه علمی قرار دارد.

بخش وسیعی از کتاب به توضیح آن‌چه طی ورزش کردن در عضلات ایجاد می‌شود، اختصاص دارد. بیش از 600 تصویر تمام رنگی موجود در این کتاب نشان می‌دهد که ماهیچه‌های اصلی همراه با ساختارهای اطراف مربوطه، از جمله استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و بافت هم‌بند چگونه کار می‌کنند.

ترسیم آناتومیک در این کتاب به گونه‌ای است که گویا شما با در اختیار داشتن اشعه ایکس برای هر ورزش، می‌توانید هر دو لایه سطحی و عمیق را همراه با جزییات پوزیشن‌های مختلف راه‌اندازی عضلانی و تأکید بر ساختارهای اساسی آن‌ها تماشا کنید.

درباره فردریک دلاویر، نویسنده و تصویرگر این کتاب هم باید گفت که او سردبیر سابق نشریه PowerMag فرانسه است. او یک روزنامه‌نگار و نویسنده در حوزه علم تربیت بدنی به ویژه مسایل مربوط به عضلات به شمار می‌آید که در حوزه بهداشت در چندین نشریه می‌نویسد. در واقع، او را می‌توان یک هنرمند با دانش قابل تامل از آناتومی بدن انسان به حساب آورد که مورفولوژی و آناتومی را به مدت پنج سال در یک آکادمی معتبر در پاریس و کالبد شکافی را به مدت سه سال در همین شهر مطالعه کرده‌است.

سردبیر سابق مجله PowerMag فرانسه، اکنون یک روزنامه‌نگار در مجله فرانسوی لوموند است که در سال 1998 میلادی توانست عنوان قهرمانی مسابقات وزنه‌برداری فرانسه را به دست آورد. وی هر سال به ارایه برنامه‌های کاربردی ورزش بیومکانیک در کنفرانس معتبر سوئیس اقدام می‌کند. دلاویر به خاطر تلاش‌هایش برای تدریس در این حوزه جایزه ورزشی Pédagogie را به دست آورد. او اکنون در شهر پاریس زندگی می‌کند. 

کتاب آناتومی تمرینات قدرتی از هفت فصل تشکیل شده‌است که طی آن‌ها به بررسی مقوله آناتومی تمرینات قدرتی در بخش‌هایی نظیر شانه، قفسه سینه، پشت، پاها، عضلات تحتانی و شکم می‌پردازد.

واقعیت این است که نگارش در حوزه آناتومی، کاری است که به تحقیق و پژوهش فراوان نیاز دارد. در نتیجه، وقتی کتابی در این حوزه و با موضوعات مختلف منتشر می‌شود، علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه در سراسر دنیا از آن استقبال می‌کنند و سعی دارند با استفاده از چنین منبعی، از آخرین یافته‌های علمی روز جهان آگاه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط