جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
انتشار «تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم»

کتاب «تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم» به قلم محمدجواد جاوری با هدف مبارزه با تهدیدهای نرم با نگاه به آیات و آموزه‌های قرآنی از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تهدیدات نرم شامل عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود و قرآن کریم در آیات فراوانی تهدیدات نرم را بیان و ضرورت توجه به این تهدیدات را برای مسلمانان یادآوری کرده است.

محمدجواد جاوری در این کتاب تلاش کرده است  ماهیت، روش‌ها و شیوه‌های تهدیدات نرم را از دیدگاه سیاسی با نگاه به آیات شریف قرآن کریم نقد و بررسی کند. 

بر اساس مطالب کتاب، «با توجه به این‌که امنیت از نیازها و ضرورت‌های جوامع است، همواره افراد تلاش می‌کنند بااستفاده از ابزارهای مختلف خود را در مقابل تهدیدات ایمن سازند.
تهدید نرم مجموعه‌ اقداماتی است که باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می‌شود. در واقع همه تحولاتی که موجب شود  اهداف و ارزش‌های حیاتی یک نظام سیاسی با خطر مواجه شود یا باعث ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین کننده‌ هویت ملی و دینی یک کشور شود، تهدید نرم به‌شمار می‌آید.
تهدیدات نرم شامل عرصه‌هایی مختلف مانند سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود. عرصه‌‌سیاسی یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تهدیدات نرم به شمار می‌ر‌ود که این تهدیدات وسیله‌ا‌ی مؤثر برای فشار بر کشورهای ضعیف، همیشه مورد استفاده‌ قدرت‌های استکباری بوده است. در این برهه‌ حساس تاریخی، شناخت، بررسی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات از اولویت‌های ضروری و حیاتی برای دفاع از هویت و موجودیت کشور است.»
 
کتاب «تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم» به قلم محمدجواد جاوری با شمارگان یکهزار و پانصد نسخه، در 420 صفحه و به قیمت یکصد و سی هزار ریال، نخستین بار از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط