پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
«وقتی همه برخیزند» در بازار کتاب دین

کتاب «وقتی همه برخیزند» به قلم سید محمدرضا حسینی و سیدحامد حیات‌شاهی به بررسی تطبیقی مفهوم قیامت در دین مبین اسلام و فرقه بهاییت می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «وقتی همه برخیزند» یکی از نسخه‌های سلسله‌ کتاب‌های بهایی‌پژوهی است که می‌کوشد تصویری روشن و مستند از ابعاد اعتقادی بهاییت برای مخاطبان ارایه دهد و در این راستا با بررسی تطبیقی مفهوم قیامت به عنوان یکی از اعتقادات بسیار مهم در فرقه بهاییت و دین مبین  اسلام، هدف خود را دنبال می‌کند.

فصل نخست کتاب، مقدمه کتاب را تشکیل می‌دهد که به توضیح مجملی از آیین بهایی می‌پردازد. این آیین ادعا می‌کند که پس از اسلام و در ادامه سلسله ادیان الهی ظهور کرده است!
 
فصل دوم کتاب، دیدگاه اسلام درباره قیامت را بررسی می‌کند. قیامت یکی از ارکان اصلی دین اسلام محسوب می‌شود و با ذکر آیات قرآنی متعدد به جایگاه محکم آن مهر تاییدی زده شده است. نویسندگان در این فصل به جایگاه قیامت از نگاه آیین بهاییت پرداخته‌اند. در این بخش به قدیمی‌ترین منابع نوشته‌های میرزا علی‌محمد شیرازی معروف به«سید باب» اشاره شده است. 

فصل سوم کتاب، «سنجش قیامت اهل بهاء با قرآن» نام دارد. در این بخش مطالبی مانند «بهشت و جهنم در قیامت»، «قرآن قیامت را حادثه‌ای می‌داند که در آینده رخ می‌دهد» و «فهم صحیح اسلام از دیدگاه اهل بهاء» به چشم می‌خورد.
 
فصل چهارم، بررسی یک نقل قول مهم است با عنوان «اذا قام‌القائم قامت القیامه» که بها‌الله این عبارت را مشهور دانسته ولی در هیچ یک از کتاب‌های روایی شیعه چنین حدیثی نقل نشده است و آن را در تالیفات مهم هیچ‌یک از محدثان نمی‌توان پیدا کرد.
 
در بخش پنجم کتاب، موضوع «تناقض در یک مفهوم اصولی» بررسی می‌شود که برداشت کاملاً متفاوت «باب؛ پیامبر بهاییت» از مفهوم قیامت با برداشت مسلمانان را نشان می‌دهد. در این بخش عناوینی مانند «گفتارهای باب»، «سوال و جواب در حشر»،«خواب، نشانه‌ای از حشر بعد از مرگ» و «معاد روحانی یا جسمانی» آورده شده است.

فصل پایانی کتاب به عناوینی مانند سوال و جواب در حشر خواب، نشانه‌ای از حشر بعد از مرگ و معاد روحانی یا جسم اشاره کرده ‌است. 

کتاب «وقتی همه برخیزند» با شمارگان دو هزار نسخه، در 96 صفحه و به بهای 15 هزار ریال از سوی انتشارات نشر گوی وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط