سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
روایتی داستانی از زندگانی امام موسی کاظم(ع)

کتاب «زندگانی امام موسی کاظم(ع)» به قلم فاطمه دهکردی در 9 فصل داستان‌های زمان حیات امام موسی کاظم(ع) را به زبانی ساده و روان روایت کرده است. امروز (هفتم ماه صفر) مصادف با میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فاطمه دهکردی در این کتاب بااستفاده از زبان داستان تلاش کرده‌است تا حکمت‌های زندگی هفتمین پیشوای جهان را با نگاه به زندگی شخصی این امام بزرگوار به تصویر بکشد. 

«همسایه جدید»،«آداب و رفتار از نظر موسی بن جعفر(ع)»،«سخنی در مورد آخرت از ائمه معصومین(ع)»،« کرامات امام کاظم(ع)»،«صبر امام موسی کاظم(ع)»،«در توصیف مرگ»،«در توصیف عقل»،«در توصیف علم» و «پند و اندرزهای موسی بن جعفر(ع)» از جمله عنوان‌های داستان‌های موجود در این کتاب به شمار می‌روند. 

نویسنده کتاب با هدف بهره‌گیری از داستان برای انتقال مفاهیم و به ویژه پندهای سیره امام کاظم(ع) تلاش دارد داستان‌های کاربردی را که در زندگی روزمره می‌تواند برای افراد راهگشا باشند، روایت کند.

نکته قابل توجه در این کتاب، انتخاب داستان‌های اخلاقی و کاربردی زمان حیات امام کاظم(ع) است. البته نویسنده در انتخاب داستان‌ها دچار نوعی تکرار شده و داستان‌هایی را که پیش از این مکرر شنیده شده‌اند آورده‌است و با درگیر شدن در مقوله روایت داستانی، تا حدودی پندهای اخلاقی و نکات مثبت سیره این امام بزرگوار را در حاشیه قرار داده و به داستان و روایت داستانی اهمیت بیشتری داده‌است. 

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:«در روز یکم ذیقعده سال 173 خداوند لطف دیگری به موسی بن جعفر(ع) کرد و دختری زیبا و نورانی به حضرت عطا فرمود. او را فاطمه نامیدند که بعدها فاطمه معصومه لقب گرفت. مادر حضرت معصومه خانم نجمه خاتون است. در حقیقت، نجمه خاتون دو فرزند گرامی دارد. یکی علی بن موسی الرضا(ع) یکی هم حضرت معصومه(س).» 

کتاب «زندگانی امام موسی کاظم(ع)» با شمارگان یکهزار و یکصد نسخه، در 248 صفحه و به قیمت 145 هزار ریال نخستین بار  از سوی انتشارات کاشف منتشر شده‌است. 

امروز هفتم ماه صفر، مصادف با میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط