دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
به جای کار در چاپخانه به کشاورزی مشغولم

مسوول چاپخانه فجر ممسنی در استان فارس با اشاره به وضعیت نابه‌سامان تنها بازمانده از مجموع سه چاپخانه این شهر گفت: مشتری برای کسب سود بیشتر سفارش‌های خود را به مراکز خدمات رایانه‌ای می‌سپرد، اکنون به جای کار در چاپخانه به کار در زمین زراعی مشغولم._

معصوم‌علی کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: در دو سال گذشته وضعیت چاپ در شهر ممسنی اصلا مطلوب نبود به طوری که دو چاپخانه این شهر ورشکسته شدند و چاپخانه فجر ممسنی هم در شرف ورشکستگی است.

وی ادامه داد: از یک سو افزایش بهای کاغذ و از سوی دیگر فعالیت چشمگیر مراکز خدمات رایانه‌ای با بهای زیر نرخ مصوب، سبب شده است مشتریان و مخاطبان برای کسب سود بیشتر سفارش‌های چاپی خود را به آنان ارایه داده و چرخه صنعت چاپ را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کند.

مسوول چاپخانه فجر ممسنی خواستار برخورد جدی مسوولان با مراکز خدمات رایانه‌ای شد و گفت: اکنون علاوه بر بهای کاغذ، بهای جوهر، مرکب و قطعات دستگاه‌های چاپ هم افزایش یافته‌اند، ضرورت دارد مسوولان برای گسترش و احیای صنعت چاپ در مناطق دور افتاده ایران، سیاست‌های حمایتی همچون وام بانکی با سود کم اتخاذ کنند.

وی یادآور شد: همچنین هزینه حمل و نقل سفارش‌ها به نقاط مختلف شهر ممسنی و استان فارس یکی دیگر از معضلاتی است که چاپخانه‌داران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط