چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
مجلات رشد جزيي از كيف دانش‌آموز مي‌شود

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با تاكيد بر سرمايه‌گذاري بيشتر بر شبكه مجلات رشد گفت: در تلاشيم تا مجلات رشد جزيي از كيف دانش‌آموز شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر بهرام محمدیان در پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی، یکی از دلایل این‌گونه جلسات را رایزنی برای گسترش دامنه خدمات دانست و گفت: با اتکای به خرد جمعی می‌توانیم کاري بی‌عیب و نقص انجام دهیم.
 
وی افزود: همه سنگرها در آموزش وپرورش، سنگر خدمت و نماد کلی دستگاه تعلیم و تربیت هم معلم است؛ همه حلقه‌های به هم پیوسته در آموزش وپرورش مهم هستند و ما نسبت به بقیه حلقه‌های دستگاه تعلیم و تربیت مسوولیت داریم و در صورتي كه درست عمل نكنيم، مانع حرکت بقیه قسمت‌ها می‌شویم.
 
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کار كسي مهم‌تر است که نیت‌اش خالص باشد، آن‌چه باقی می‌ماند وجه الله است و این کاری سخت اما دست یافتنی است.

دکتر محمدیان بر حسن انجام كار تاكيد و اظهار كرد:  قرآن کریم چند جا واژه حسن را با باب افعال به کار برده است و این یعنی کار نیک را نیک انجام دادن. در نگاه مدیریت اسلامی، حسن فاعلی با حسن فعلی باید همراه باشد. 

محمدیان گفت: در سال گذشته براساس تکلیف شورای عالی آموزش و پرورش، تولید محتواهای جدید برای پایه‌های سوم و هفتم ابتدایی كاري نوين بود.

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ادامه داد: در اعتبار بخشی، همکاری استان‌ها به ویژه استان اصفهان رضایت بخش بود، علاوه بر اعتبار بخشی، انتخاب مدرسان اقدامي ديگر در راه تحقق اهداف آموزش و پرورش بود. 

وي افزود: سومین کار بسیار مهم، آموزش نیروی انسانی بود؛ 75 درصد مدرسان در آموزش‌ها شرکت کردند و از این مجموع، 77 درصد موفق به احراز نمره قبولی شدند. 

محمديان با اشاره به اهمیت آمار دقیق و به موقع گفت: یکی از کارهای دیگری که صورت گرفت، جمع آوری آمار و اطلاعات لازم بود، در همين راستا باید تدبیری در استان‌ها صورت گیرد تا آمار و ارقام به موقع و دقیق جمع آوری شود.
 
دکتر محمدیان ارزشیابی محتواها را اقدامي ديگر خواند و عنوان كرد: باید اولویت‌های پژوهش با توجه به محوریت سیاست‌های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مشخص شود. 

ريیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به کاهش فاصله طرح و اجرا مطرح کرد: بحث سامان بخشی به محتواها باید در استان‌ها صورت گیرد. 

محمدیان با اشاره به برخی از رئوس برنامه‌های سال آینده گفت: برنامه های تحولی سازمان به شکل نقطه به نقطه شامل تولید راهنماهای سه دوره تحصیلی، تولید راهنمای درسی در 11 حوزه یادگیری، تولید بسته‌های آموزشی برای دو پايه چهارم و پنجم، سرمایه‌گذاری بیشتر روي شبکه مجلات رشد و .... است. همچنين در تلاشيم تا مجلات رشد جزيي از كيف دانش‌آموز شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها