چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
موفقیت زنجیره کتابفروشی فرانسوی

زنجیره کتابفروشی فرانسوی فناک، زنجیره کتابفروشی فرانسوی را سربلند کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لوموند، فناک خرده فروشی برجسته فرانسوی در زمینه کتاب و محصولات چند رسانه‌ای با ارایه بیلان مالی 2013 نشان داد کتاب‌های زیادی در فرانسه زیر سلطه کتاب دیجیتال و آمازون قرار نداشته‌اند.

بر مبنای این گزارش فناک سال‌های پر مشکل را پشت سر گذاشته و بر مشکلات انبوه مالی خود فائق آمده است. بر مبنای آمار ارایه شده این مجموعه با گردش مالی 461 میلیون یورویی (635 میلیون دلاری) در پایان سال 2013، سالی موفق را پشت سر گذاشت. این کمپانی هر سال رشدی 13 درصدی را تجربه کرده و با این آمار موفقیت طرح‌هایی را که داشته، به اثبات رسانده است و در مجموع به میزان 6 درصد بر ارزش سهام خود افزوده است.

فناک به عنوان یک فروشنده آنلاین نیز موفق شده تا در طول سال گذشته به میزان 30 درصد بر فروش آنلاین خود بیفزاید و در کنار آن در اسپانیا و پرتغال نیز دست به تجربیاتی زده است.

این فروشنده با کنترل دقیق قیمت‌های خود با آمازون نیز دست به رقابتی موفقیت‌آمیز زده و موفق شده تا بازار آنلاین فرانسه را در جایگاه دوم فروش آنلاین کتاب قرار بدهد.

فناک در عین حال که به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کتابفروشی فرانسه شناخته می‌شود، در این مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروش محصولات فرهنگی (شامل موسیقی، ادبیات، سینما و بازی‌های ویدیویی) و محصولات الکترونیکی (شامل دستگاه‌های صوتی، رایانه، تلویزیون) و نیز انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری و لوازم جانبی آن را نیز بر عهده دارد.

این مجموعه در عرصه سرمایه گذاری در حوزه محصولاتی که با فشارهایی روبه رو شده‌اند نیز وارد عرصه عمل شده و با وجود کاهش 5.5 درصدی بخش محصولات فرهنگی فرانسه در فاصله سال 2012 تا 2013، فناک سهمی 17.4 درصد در این زمینه را به خود اختصاص داده و در زمینه محصولات الکترونیکی نیز با وجود کاهش 6.8 درصدی، 14.4 درصد از بازار را در اختیار دارد.

در تمامی شهرهای فرانسه حداقل یک شعبه ازفروشگاه فناک وجود دارد. هفت فروشگاه در پاریس و ۶۴ مغازه در سایر شهر‌های فرانسه نشان از حضور قدرتمند این فروشگاه زنجیره‌ای دارد.

فناک کار خود را از سال ۱۹۵۴ شروع کرده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها