چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
61 درصد مخاطبان نمایشگاه، کتاب‌ کمک درسی می‌خرند

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را اولویت این کمیته در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران توصیف کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی سال گذشته 61 درصد بازدیدکنندگان برای خرید کتاب‌های درسی و کمک درسی در این مکان فرهنگی حاضر شدند.

مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران در نظر دارد با استفاده از ظرفیت همه رسانه‌های کشور، از توان خبرنگاران حوزه کتاب در انتقال اخبار این رویداد بزرگ فرهنگی بهره ببرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش بین‌الملل نمایشگاه از رسانه‌های مختلف دنیا نمایندگانی حضور خواهند یافت تا اخبار را به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی منتشر کنند و از سازمان صدا و سیمای جمهوری خواسته‌ایم که با برنامه‌های تبلیغی و اجراهای زنده، محتوای بهتری نسبت به سال‌های گذشته به مخاطب‌ها ارایه دهند.

این مسوول اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب، تهیه خبرنامه در یازده شماره را از دیگر برنامه‌های این کمیته برشمرد و گفت: همچنین می‌کوشیم خبرنامه یک صفحه‌ای نمایشگاه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم. توزیع نقشه سه بعدی نمایشگاه کتاب برای نخستین‌بار در این دوره از نمایشگاه اتفاق خواهد افتاد.

وی یادآور شد: سال گذشته بر اساس نظرسنجی‌ها دریافتیم که 4/52درصد بازدیدکنندگان در سنین 18 تا 28 سال بوده‌اند. بنابراین، برنامه‌نویسی نمایشگاه کتاب در قالب‌های IOS و اندروید برای تلفن‌های همراه و قابلیت دانلود رایگان آن از پایگاه الکترونیکی بازار از دیگر اقدامات ما خواهند بود.

جعفری با بیان این‌که بخش‌هایی از این نمایشگاه به تجلیل از شهدای سال، عفاف و حجاب، رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه و هدای پنج هزار شاخه گل به بانوان با حجاب برتر خواهد گذشت، عنوان کرد: در سال 1392 طی فراخوانی از علاقه‌مندان خواستیم تا در انتخاب شعار فرهنگی این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند که سه هزار اثر و یکصد هزار شعار به این کمیته رسید. شعارها توسط کارگروهی در 5 جلسه به 10 شعار رسید و به زودی یکی از آن‌ها به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب می‌شود. همچنین پوستر نمایشگاه به همت 10 گروه تهیه شد و توسط گروه داوران پوستر این دوره نیز انتخاب شد.


وی درباره تبلیغات این نمایشگاه در فضای داخلی مصلی و خارج از آن توضیح داد: تبلیغات داخلی نمایشگاه امسال در 10 هزار متر مربع در قالب بنر خواهد بود. همچنین سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران بخشی از اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه کتاب را در خارج از فضای مصلی بر عهده گرفت.

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به این سوال که «نظرسنجی‌ سال گذشته تا چه اندازه بر تصمیم‌گیری‌های این نمایشگاه موثر بوده است؟» گفت: بر اساس نظرسنجی سال گذشته 61 درصد بازدیدکنندگان برای خرید کتاب‌های درسی و کمک درسی در این مکان فرهنگی حاضر شدند. همچنین 5/63 درصد بازدیدکنندگان با انگیزه مطالعه، کتاب می‌خرند و سایرین هم با انگیزه هدیه و تکمیل آثار کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شوند.

وی با بیان این‌که در این نظرسنجی مشخص شد که بازدیدکنندگان در سال 92 نسبت به سال 91 کتاب بیشتری خریداری کردند، ادامه داد: از نمایشگاه سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر بازدید کردند که به طور میانگین سرانه خرید هر بازدیدکننده 34 هزار و 300 تومان بوده است. چنین آمار و نظرسنجی مسوولان را در اجرای برنامه‌ها، برپایی نشست‌های علمی و تخصصی و ارایه خدمات و آثار مکتوب به خوبی راهنمایی هدایت می‌کنند. 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبشهت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد._

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها