دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
حمایت آموزش و پرورش از ناشران کتاب‌های خوب

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: معرفی فهرست بهترین کتاب ها در زمینه کودک و نوجوان در انتهای کتاب‌های درسی یک روش مناسب برای حمایت از ناشرانی است که کتاب‌های مناسب و خوب تولید می کنند.

 فریبا کیا، معاون دفتر انتشارات و تکنولوزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری کتاب(ایبنا) گفت: حضور سازمان پژوهش آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی کتاب یک فرصت مغتنم است، چون بیشتر ناشران فعال درحوزه کودک ونوجوان، دراین فرصت 10 روزه برای عرضه کتاب هایشان حضور دارند و دبیر خانه ساماندهی با در نظر گرفتن غرفه ای در بخش سازمان ها و با حضور کارشناسان داور و ارزیابان کتاب های آموزشی پاسخگوی سوالات و ابهامات ناشران در مورد چگونگی داوری کتاب ها و استانداردهای کتاب های آموزشی است. 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ناشران شهرستانی درنمایشگاه بین المللی کتاب حضور مناسبی دارند، دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با برگزاری کارگاه های آموزشی،این فرصت را برای این ناشران به منظور تبیین رویکرد برنامه درسی ایجاد کرده است تا ناشران شهرستانی با استانداردهای کتاب های آموزشی آشنا و از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده و بهره را ببرند. 

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه سازمان پژوهش علاوه بر تولید کتاب های درسی، نظارت و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی را هم بر عهده دارد گفت: هدایت تولیدکنندگان و ناشران با محوریت نوجوانان به سمت کتاب های مرتبط با برنامه درسی یکی از اهداف انتشارات و تکنولوژی آموزشی است و برای این منظور تعامل و گفت و گو با ناشران و تبیین رویکردهای برنامه درسی با موضوعات مختلف را به عنوان وظیفه و امر مهم تلقی می کند.
 
کیا با تاکید براینکه برگزاری دو سالانه جشنواره کتاب های آموزشی رشد یکی دیگر از کارهای مناسب برای معرفی کتاب است اظهار کرد: مقرر شده جشنواره کتاب های آموزشی به صورت سالانه برگزار شود تا منابع آموزشی به روز، به مخاطبان معرفی شوند و تمام منابع دوره های تحصیلی در این جشنواره شرکت دارند.
 
وی با تاکید بر ضرورت ورود وزارت آموزش و پرورش به بخش ساماندهی و نظارت در محتوای منابع آموزشی، اظهار کرد: به دلیل اینکه همه تولیدات در بخش آموزش و پرورش تالیف و تولید نمی شود در این خصوص وزارت آموزش و پرورش شاخص ها و استاندارهایی را تعریف کرده است که با رعایت این استانداردها توسط بخش غیر دولتی، این بخش به عنوان بازوی اجرایی آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت محسوب می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها