یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
ارزان‌ترین و گران‌ترین کتاب‌های هفته سوم مرداد را بشناسید

کتاب «موش كوچولوی دانا و مار زورگو: بر اساس حكايتی از مرزبان‌نامه» ارزان‌ترین و «چگونه دوست پيدا كنيم؟» گران‌ترین کتاب‌های هفته سوم مرداد ماه سال جاری معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بخش كتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب ارزان‌ترین و گران‌ترین کتاب‌های منتشر شده در هفته سوم مردادماه، فاصله زمانی شنبه (18 مردادماه) تا چهارشنبه (22 مردادماه) را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعات کتاب‌های «موش كوچولوی دانا و مار زورگو: بر اساس حكايتی از مرزبان‌نامه» ارزان‌ترین کتاب چاپ شده در مرداد ماه سال 1393 اعلام شده است.

این کتاب با بهای 10 هزار ریال از سوی نشر برف منتشر شد. این اثر 12 صفحه‌ای، 16 بار تجدیدچاپ و پنج هزار نسخه آن منتشر شده است. 

کتاب «چگونه دوست پيدا كنيم؟» نوشته «مارک‌تولن براون» با ترجمه ويدا لشگری نیز گران‌ترین کتاب چاپ شده در مرداد ماه سال جاری است. این اثر از سوی نشر قديانی منتشر و با 254 صفحه و بهای250 هزار ریال سه بار تجدیدچاپ شده است.

بیشترین نوبت چاپ به کتاب «علوم پيش‌دبستانی» اختصاص یافت
بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب گزارش آماری خود از هفته سوم مرداد را در گروه کودک و نوجوان اعلام کرد. بر اساس این گزارش بيشترين نوبت چاپ نیز با 76 مرتبه به کتاب «علوم پيش‌دبستانی» نوشته پرستو محمودعربی اختصاص دارد. این کتاب از سوی نشر بین‌المللی گاج در 108 صفحه با شمارگان پنج هزار نسخه منتشر شده است. 

بيشترين شمارگان نیز با تعداد 42هزار نسخه به کتاب «گربه‌ی من نازنازيه همش به فكر بازيه» تعلق گرفته است. این کتاب از سوی نشر گزارش برای نخستین‌بار چاپ و در 12 صفحه با بهای 20هزار ریال منتشر شد.

در مرداد ماه نیز كمترين شمارگان با تعداد 220 نسخه به کتاب «وقتی لاک‌پشت‌ها، پا در هوا شنا می‌كنند» نوشته رضوان نيلی‌پور اختصاص دارد که از سوی نشر «هزاره ققنوس» برای نخستین‌بار چاپ و در 120 صفحه با بهای 75هزار ريال منتشر شده است. 

بر اساس گزارش بانک اطلاعات خانه کتاب بيشترين صفحه کتاب با 852 صفحه به کتاب «66 قصه از هانس كريستين آندرسن» نوشته «هانس كريستين آندرسن» با ترجمه پريسا همايون‌روز اختصاص یافته است که از سوی نشر قديانی پنج بار تجدید چاپ شده است و با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و بهای 250هزار ريال منتشر شده است.

در گروه کودک و نوجوان نیز كمترين صفحه به کتاب «بنويس و پاک‌كن: آموزش اعداد فارسی» اثر آتليه‌ باروک در 10 صفحه است که توسط نشر برف، چهار بار تجدید چاپ و با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای 35 هزار ریال منتشر شده است. 

نشر براق بیشترین کتاب‌های چاپ نخست را از آن خود کرد
در هفته سوم مرداد (فاصله زمانی شنبه 18 مرداد تا چهارشنبه 22 مرداد) در بخش كتاب‌های كودک و نوجوان، بيشترين كتاب‌های تاليفی با 11عنوان از منوچهر احترامی و بيشترين كتاب‌های ترجمه با چهار عنوان متعلق به زینب طاهری بوده است. انتشارات براق با 25 عنوان بيشترين كتاب‌های چاپ نخست را منتشر كرده است. 

بر اساس این آمار تعداد ناشران ثبت شده 273 نشر بوده است که تعداد مولفان آن در بخش تالیف 185 زن و 745 مرد و در بخش ترجمه 48 زن و 137 مرد بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط