دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
مهلت ارسال آثار به جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» تمدید نمی‌شود

دبیر اجرایی جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» با بیان این‌که مهلت ارسال آثار به جشنواره تمدید نخواهد شد، گفت: با نزدیک شدن به پایان مهلت ارسال آثار برای جشنواره (15 آذرماه) استقبال از آن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مرضیه مرآت‌نیا در این باره اظهار کرد: در حالی که مهلت زیادی به پانزدهم آذرماه، آخرین روز فرصت ارسال آثار به جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» باقی نمانده است، شاهد افزایش استقبال از این جشنواره هستیم.

وی با اشاره به این‌که از استان‌های مختلف کشور، فُرم شرکت در این جشنواره به دبیرخانه رسیده است، افزود: خوشبختانه با مطالعه این فُرم‌ها مشخص می‌شود میزان مشارکت و اهتمام روستاییان در فعالیت‌های فرهنگی پیرامون کتاب و کتابخوانی خوب بوده و اکثر برنامه‌های ترویج کتابخوانی با مشارکت مردمی صورت گرفته است.

دبیر اجرایی جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» ادامه داد: البته فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در روستاها به کتاب محدود نیست و زمینه‌های دیگری را هم در برمی‌گیرد. کتابخانه در برخی روستاها به کانونی برای دیگر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی تبدیل شده است و فعالیت‌هایی چون مسابقات ورزشی، نمایشگاه نقاشی و حتی کاشت نهال توسط اعضا کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

مرضیه مرآت‌نیا در ارزیابی از طرح‌های رسیده، گفت: طرح‌های ابتکاری متعددی تاکنون به دست ما رسیده است که نشان از فعالیت‌های گسترده مردمی در حوزه کتابخوانی در روستاهای ایران دارد. این فعالیت‌ها نیاز به حمایت دارند و لازم است این ظرفیت‌های پراکنده را منسجم کرد.

دبیر اجرایی جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» افزود: حمایت از این فعالیت‌ها به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی روستاهای ایران منجر خواهد شد.

وی در پایان سخنانش، گفت: براساس طرح‌هایی که به دست ما رسیده است می‌توان با صراحت گفت نتایج این جشنواره می‌تواند به تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بهتر برای روستاهای کشور  منجر شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط