شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸
خسروشاهی: باید در تبلیغ کتاب‌های دفاع مقدس هدفمند و سخاوتمندانه عمل کنیم

جهانگیر خسروشاهی معتقد است که باید در تبلیغ کتاب‌های دفاع مقدس هدفمند و سخاوتمندانه عمل کنیم تا ناشران با فشار مضاعف مالی مواجه نشوند.

جهانگیر خسروشاهی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مهم‌ترین دغدغه‌ خود در حوزه کتاب های دفاع مقدس اظهار کرد: امسال با کم شدن شمارگان آثار حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مواجه بوده‌ایم. به نظر می‌رسد پشتیبانی لازم از ناشران فعال در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

نویسنده «غروب آبی رود» با بیان این‌که معتقد به نشر کتاب وابسته به یارانه نیستم، گفت: حمایت از ناشران باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها بتوانند پس از مدتی مستقل شوند. این حمایت می‌تواند از سوی مجمع‌ها و انجمن‌هایی چون «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» و به شیوه شناسایی ناشران فعال و رتبه‌بندی آن‌ها صورت گیرد. متاسفانه برای برخی ناشران، تنها افزودن عنوان‌ها مهم است و نه شمارگان کتاب‌ها.

خسرو‌شاهی بدهی ناشران و توزیع نامطلوب آثار را از ضعف‌های حوزه نشر دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت آموزش و پروش، می‌تواند با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب این مشکل را برطرف سازد؛ اما متاسفانه برگزاری این نمایشگاه‌ها چند سالی است که کمرنگ شده و حتی برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم با استقبال چندانی مواجه نشد.

وی ارائه توضیح مناسب به مراجعان درباره کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه را یکی از راهکار‌های برگزاری مطلوب آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: صرفا با انباشت کردن کتاب‌ها در فضای نمایشگاهی نمی‌توان ادعا کرد که به اهداف خود در این زمینه رسیده‌ایم. باید در تبلیغ کتاب هدفمند و سخاوتمندانه عمل کنیم. طرح‌های تبلیغی که بر  ناشر فشار مضاعف مالی تحمیل می‌کند، دلسرد کننده است.

نگارنده «نفر پانزدهم» تاکید کرد: در حق ادبیات انقلاب و دفاع مقدس کم لطفی می‌شود و امیدواریم مدیران فرهنگی بتوانند دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در این زمینه برآورده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها