چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۱
اقتباس سينمايي مانند اثر جذاب باشد

«سيدمرتضي جذاب» مستندساز سينما گفت: اقتباس در سينما بايد به گونه اي انجام شود تا ديدن فيلم به اندازه مطالعه كتاب اقتباس شده براي مخاطب جذابيت داشته باشد.\

«جذاب» نويسنده و مستندساز در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) افزود: با توجه به اينكه كشور ما در زمينه ادبيات بسيار غني است، طي سه دهه اخير هميشه جاي خالي ادبيات در سينما و تلويزيون ايران احساس شده است.

وي با تاكيد بر اينكه اقتباس در سينما بايد به درستي انجام گيرد، تصريح كرد: دست اندركاران سينماي ايران اگر قصد دارند بر اساس آثار مكتوب فيلم بسازند بايد از خلاقيت فردي به درستي استفاده كنند تا آن فيلم مانند كتاب مورد نظر براي مخاطب جذاب و قابل فهم باشد.

اين مستندساز افزود: اگر به آثار توليد شده با موضوع ادبيات و زندگينامه چهره هاي ادبي در سينما و تلويزيون رجوع كنيم متوجه خواهيم شد اكثر آنها بدون محتوا و با ساختار ضعيف توليد شده اند.

وي در ادامه با اشاره به اهميت چاپ و انتشار فيلمنامه آثار روي پرده سينماها در بازار نشر، خاطرنشان كرد: اميدوارم فيلمنامه آثار در حال نمايش در بازار نشر عرضه شوند تا علاقه مندان از جمله فيلمسازان جوان با حوزه فيلمنامه نويسي بيشتر آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط