سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
برپایی اختتامیه بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشگاهی در 18 اسفند/ 3 برگزیده و 14 شایسته تقدیر

مجید جهانی، مدیر واحد نشر انتشارات دانشگاه تهران 18 اسفند ماه را زمان اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشگاهی اعلام کرد.

 مدیر واحد نشر انتشارات دانشگاه تهران، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برگزاری جشنواره کتاب سال دانشگاهی اظهار کرد: آیین اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشگاهی، از ساعت 10 تا 12 دوشنبه 18 اسفند‌ماه، در تالار شهید دهشور دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
جهانی افزود: در این دوره یک‌هزار جلد کتاب از سوی بیش از 400 داور بررسی شد و این در حالی است که سال گذشته فقط 300 عنوان کتاب در جشنواره داوری شده بود. کتاب‌های چاپ نخست سال 92 مجاز به شرکت در این دوره از جشنواره بودند. مؤلف و مترجم این کتاب‌ها باید از اعضای هیأت علمی یکی از دانشگا‌ه‌ها یا مؤسسات وابسته به وزارت علوم باشند.   
 
جهانی در ادامه با اشاره به وجه تمایز جشنواره بیست و سوم با دوره‌‌‌های پیشین گفت: امسال هیأت داوران علاوه بر کتاب‌های ارسالی، کتاب‌هایی را که از سوی شورا‌های تخصصی رصد شده بودند، نیز بررسی کرده‌اند.
 
مدیر واحد نشر انتشارات دانشگاه تهران، درباره نتایج داوری اظهار کرد: بر اساس رأی هیأت داوران بیست و سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشگاهی، در آیین اختتامیه سه برگزیده و 14 شایسته تقدیر معرفی و تجلیل خواهند شد. آثار برگزیده تألیفی و ترجمه در همه شاخه‌های دانشگاهی شامل علوم‌انسانی، علوم پایه،‌ پزشکی و دامپزشکی هستند. بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشگاهی برگزیده‌ای نداشت.
 
جهانی ادامه داد:‌ مجموعه تصویری «هشتاد گنج» شامل تصویر 80 کتاب برتر دانشگاه تهران از بدو تأسیس تا سال جاری نیز در روز اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشگاهی توزیع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها