چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۳
صادقي: «يادگار زريران» تحت تاثير فرهنگ امروز است

«قطب الدين صادقي» نويسنده و كارگردان تئاتر در نشست خبري اين نمايش با بيان اين كه نمايشنامه«يادگار زريران» تحت تاثير فرهنگ امروز ايران نوشته شده، افزود: در اين نمايش سعي كرده‌ام دفاع مردم از سرزمين‌شان را نشان دهم كه اين خود بخشي از فرهنگ در كشور است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست خبري نمايش «يادگار زريران» با حضور «قطب الدين صادقي» نويسنده و كارگردان اين اثر عصر روز گذشته در سالن كنفرانس مجموعه‌ تئاترشهر برگزار شد.

در ابتداي اين نشست «قطب الدين صادقي» با بيان اين كه دانشجويان تئاتر و كارگردانان جوان نمي‌دانند چگونه دست به نوآوري‌ بزنند، افزود: به اين دليل مهم‌ترين موضوع، پيروي از الگوهاي غربي مي‌شود. 

وي ادامه داد: نمايش «يادگار زريران» بهانه‌اي براي آشنايي جوانان با فرهنگ هزاران ساله‌ ايران است تا آشكار شود، بازنويسي‌هاي كم‌مايه از آثار كلاسيك نه تنها شايسته نيست، بلكه هنگام روي آوري به اين آثار بايد بكوشيم دست‌كم حد آن اثر را نگه داريم و جذابيت‌ها و زواياي پنهان آن را آشكار كنيم. 

صادقي بيان كرد: مخالفتي با الگوهاي تئاتر غربي ندارم لازم است با ژانرهاي نمايشي روز جهان در پيوند باشيم و به غناي فرهنگ كمك كنيم. 

وي بيان كرد: هنرمندان يوناني، ژاپني، چيني و هندي، بهترين تراژدي‌ها را از اساطيرشان گرفتند. 

وي با بيان اين كه نمايشنامه«يادگار زريران» تحت تاثير فرهنگ امروز ايران نوشته شده، افزود: در اين نمايش سعي كرده‌ام دفاع مردم از سرزمين‌شان را نشان دهم كه اين خود بخشي از فرهنگ در كشور است. 

صادقي يادآور شد: تلاش كردم متن به مثابه‌ يك اثر ادبي تلقي نشود و حركت را مهم‌تر از كلام دانستم، چون معتقدم در نهايت، نمايش چيزي است كه بايد ديده شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط