یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
ساخت مجموعه هاي تلويزيوني از زندگي بزرگان دين و ادبيات

سريال‌هاي «شيخ بهايي»، «نردبامي بر آسمان» و «فارابي» به ترتيب در مرحله پخش، توليد و نگارش در مركز سيمافيلم قرار دارند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سيمافيلم، سريال 17 قسمتي «شيخ بهايي» به كارگرداني «شهرام اسدي» پس از طي مراحل توليد، آماده پخش از تلويزيون است.
 
شهرام اسدي سريال «شيخ بهايي» را در دو فاز جلوي دوربين برده است. در فاز اول كه شامل هشت قسمت است، دوره كودكي و جواني اين شخصيت نشان داده مي شود و در فاز دوم نيز «علي نصيريان» در نقش بزرگسالي شيخ بهايي ايفاي نقش كرده است.
 
سريال ديگري كه با محوريت يكي از چهره‌هاي عرصه علم در حال توليد است، «نردبامي برآسمان» نام دارد. اين سريال به كارگرداني «محمدحسين لطيفي» مراحل تصويربرداري را پشت سر مي گذارد. در اين مجموعه تلويزيوني، كودكي تا بزرگسالي غياث الدين جمشيد كاشاني منجم و رياضيدان ايراني جلوي دوربين مي‌رود. نقش اين دانشمند را «وحيد جليلوند» بازي كرده است.
 
در حال حاضر لطيفي به همراه عوامل گروه توليد«نردبامي برآسمان» در محل شهرك دفاع مقدس صحنه هاي مربوط به شهر كاشان و دوران كودكي و جواني غياث الدين را تصويربرداري مي‌كنند.
 
مركز سيما فيلم همچنين قصد دارد در ادامه ثبت تصاويري از چهره هاي نام آور عرصه علم، زندگي فارابي را نيز به تصوير بكشد. به همين منظور «شروين وكيلي» در وهله اول و قبل از نگارش فيلمنامه، رماني بر اساس زندگي فارابي نوشته است. 

اين رمان در 380 صفحه زندگي فارابي را از ده سالگي و بعد از فوت مادرش تا لحظه مرگ وي روايت مي كند.
 
سير زندگي فارابي، فيلسوف بزرگ ايراني، قرار است پس از اين در قالب سريال به فيلمنامه برسد تا پس از طي مراحل تاييد و تصويب مقابل دوربين برود. 

وكيلي نويسنده رمان «فارابي»، براي نگارش از مشاوره «حسين ترابي» نيز سود برده است.
 
مركز سيما فيلم با اشاره به توجه و اهميت به مقوله علم و بازشناخت چهره هاي اين عرصه، سريال هاي «شيخ بهايي»،«نردبامي برآسمان»و «فارابي» را به ترتيب در مرحله پخش، توليد و نگارش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط