شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
سه کتاب جدید از انتشارات «کارگزار روابط عمومی» منتشر می‌شود/ انتقاد باقریان از وضعیت نامطلوب مستندسازی در روابط عمومی

مهدی باقریان، مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی از انتشار کتاب‌های «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»، «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» و «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» تا پایان شهریورماه خبر داد.

مهدی باقریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار جدیدترین آثار خود تا پایان تابستان سال جاری خبر داد و افزود: کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی» عنوان اثری است به قلم من که با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب حاضر در دو بخش با عناوین مستندسازي و كليات آن و مديريت مستندسازي در روابط عمومي تشکیل شده گفت: مباحث این کتاب در یازده گفتار با عناوین تعريف مستندسازي، مستندسازي الكترونيكي، اهميت و ضرورت مستندسازي، اهداف و مزاياي مستندسازي، انواع مستندات، مراحل و فرايند مستندسازي، قوانين و معيارهاي مستندسازي، مديريت مستندات، مديريت مستندسازي در روابط عمومي، انواع مستندسازی در روابط عمومی و نتیجه‌گیری و پیشنهادها سامان یافته است.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی با تاکید بر رشد چشمگیر و برق‌آسای دانش بشری در سال‌های اخیر یادآور شد: در این نکته تردیدی وجود ندارد که ثبت دقیق و کامل مطالب علمی و به عبارتی مستندسازی خدمت بزرگی به جامعه آموزشی و علمی کشور است.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری معتقدند که پایه و اساس تحقیقات و پژوهش‌های علمی بر مدارک، مستندات و سوابق متکی بوده و هر چه این مستندات کامل‌تر و پربارتر باشد به همان اندازه موفقیت مصاحبان خرد در زمینه پیشرفت و پژوهش در علوم مختلف افزایش می‌یابد.

باقریان با بیان اینکه نگاهی به اصول راهنما در مجموعه‌های استاندارد سازمان استاندارد جهانی می‌تواند تا حدود زیادی بیانگر ارزش و اهمیت ویژه نگارش و به موازات آن مستندسازی فعالیت‌های علمی باشد، گفت: این در حالی است که وضع و حال مستندسازی در روابط عمومی به گونه‌ دیگری است و متاسفانه باید اقرار کرد در سال‌های اخیر این موضوع به صورت هدفمند و روشمند مورد توجه نبوده است و این امر موجب شده تا ثبت و ضبط فعالیت‌ها و مطالب ارزشمند مورد غفلت واقع شود.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی یادآور شد: امروزه در کشورهای مترقی در زمینه روابط عمومی ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای مستندسازی قائل بوده و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این بخش داشته‌اند و توجه زیاد به این حوزه‌ها حاکی از کارایی و قابلیت‌های آن‌ها در این زمینه است.

این کارشناس روابط عمومی اظهار امیدواری کرد که این اثر مورد استفاده استادان، دانشجویان، مدیران و کارگزاران روابط عمومی قرار گیرد. موسسه کارگزار روابط عمومی نیز به اهمیت این مساله در چند سال گذشته پی برده و به دلیل مشاهده نقاط ضعف موجود به تدوین و انتشار این آثار اقدام کرده است.

باقریان در ادامه با اشاره به تدوین کتاب دیگری با عنوان «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» نیز گفت: این کتاب توسط من گردآوری شده که در آن به تفاوت نگارش در وب و نگارش چاپی اشاره شده است.

وی افزود: این راهنما به مخاطب کمک می‌کند تا محتوای وب را به صورت موثری تهیه کند و آن را با استانداردهای مورد استناد ویراستاران تطبیق دهد و همچنین خوانایی آنلاین خود را افزایش دهد.

مدیر موسسه کارگزار روابط عمومی کتاب حاضر را مشتمل بر 6 فصل دانست و گفت: اصول نگارش صفحات وب، نگارش وب و سبک ارائه، آماده‌سازی محتوا و مدیریت فرایند نگارش، نوشتن برای وب‌سایت‌ها، ویرایش، غلط‌گیری وب‌سایت‌ها، بهبود و رتبه‌بندی در موتورهای جستجوگر عناوین فصول اصلی این کتابند.

به گفته باقریان، کتاب «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» نیز عنوان کتاب جدید دیگری است که به قلم سید شهاب سید محسنی تهیه شده و تا پایان تابستان امسال منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها