دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸
«شيخ بهايي» آماده پخش شد

سريال هفده قسمتي «شيخ بهايي» به كارگرداني «شهرام اسدي» با محوريت زندگي اين عالم عصر صفوي، آماده پخش شد. در اين سريال زنده ياد «خسرو شكيبايي» در كنار «علي نصيريان به ايفاي نقش پرداخته اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،مجموعه تلويزيوني «شيخ بهايي» در دو مرحله تصويربرداري شده است و پس از به پايان رسيدن مراحل تهيه و توليد،براي پخش به شبكه اول فرستاده شد كه پس از بازبيني مواردي را براي اصلاح به كارگردان آن اعلام كردند.

«شهرام اسدي» كارگردان «شيخ بهايي» پس از بررسي موارد اصلاحي، آن را آماده پخش كرده است.
 
اين سريال به تهيه كنندگي «حبيب الله كاسه ساز» در سيما فيلم تهيه و توليد شده است. 

۱۳ قسمت اول از اين سريال 26 قسمتي به زندگى «شيخ بهايى» در دوران كودكى و جوانى و در بخش دوم به دوران ميانسالى تا مرگ وى مى پردازد. موسيقى اين سريال را «مجيد انتظامى» ساخته است.

شيخ بهايى كه پيشتر (آشيانه سيمرغ) نام داشت، بر اساس داستان زندگى اين دانشمند لبنانى الاصل ساخته شده كه بر اثر فشار و بدرفتارى عثمانى ها مجبور به ترك وطن شد و به سرزمين ايران مهاجرت كرد. بسيارى از پيشرفت ها و دستاوردهاى علمى صفويه را به اين دانشمند نسبت مى دهند.

در سريال «شيخ بهايي» بازيگراني چون:«علي نصيريان»، زنده ياد «خسرو شكيبايي» ،«ژاله علو»، «لادن مستوفي»، «فاطمه گودرزي»، «سپنتا سمندريان»، «چنگيز وثوقي»، «عبدالرضا زهره كرماني»، «دانيال حكيمي»، «كوروش تهامي» و... به ايفاي نقش پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط