پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۶
بازنویسی فیلمنامه "جلال الدین" در حال انجام است

"شهرام اسدی" با بیان اینکه "شیخ بهایی" فصل پاییز به روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت، درباره دیگر فعالیت‌های خود در سینما و تلویزیون گفت: نود درصد از بازنویسی فیلمنامه "جلال‌الدین" به پایان رسید و فیلمنامه دریاقلی" توسط "همایون شهنواز" در مرحله نگارش قرار دارد._

"شهرام اسدی" نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در توضیح این مطلب اظهار داشت: با انجام اصلاحات و تغییر نام برخی از شخصیت های مجموعه تلویزیونی "شیخ بهایی"، کپی های این اثر ادبی تا دو هفته آینده به مرکز سیمافیلم ارائه خواهد شد.

وی افزود: به احتمال زیاد این سریال تاریخی بعد از ماه مبارک رمضان و در فصل پاییز به روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت.

شيخ بهايى كه پيشتر (آشيانه سيمرغ) نام داشت، بر اساس داستان زندگى اين دانشمند لبنانى الاصل ساخته شده كه بر اثر فشار و بدرفتارى عثمانى ها مجبور به ترك وطن شد و به سرزمين ايران مهاجرت كرد. بسيارى از پيشرفت ها و دستاوردهاى علمى صفويه را به اين دانشمند نسبت مى دهند.

در سريال «شيخ بهايي» بازيگراني چون:«علي نصيريان»، زنده ياد «خسرو شكيبايي» ،«ژاله علو»، «لادن مستوفي»، «فاطمه گودرزي»، «سپنتا سمندريان»، «چنگيز وثوقي»، «عبدالرضا زهره كرماني»، «دانيال حكيمي»، «كوروش تهامي» و... به ايفاي نقش پرداختند.

این کارگردان تلویزیون در ادامه با اشاره به نگارش فیلمنامه "جلال الدین" تصریح کرد: فیلمنامه "جلال الدین" نیز توسط "رضا مقصودی" به نگارش درآمد و بازنویسی نهایی آن توسط خودم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 90 درصد از بازنویسی نهایی فیلمنامه "جلال الدین" به پایان رسیده است، یادآور شد: در این سریال قصد دارم زندگي جلال الدين محمد بلخي(مولانا) را از زمان تولد تا لحظه مرگش، در 10 قسمت 50 دقيقه به تصوير بکشم.

اين فيلمساز با بيان اين كه فيلمنامه اين اثر ادبي پس از بازنويسي نهايي به شبكه جهاني سحر ارائه مي شود، افزود: مراحل تهيه و توليد اين مجموعه تلويزيوني به ترتيب: مراحل پيش توليد (6 ماه)، مراحل توليد (6 ماه) و مراحل نهايي نيز (6ماه) پس از توافق نهايي با شبكه جهاني سحر انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نگارش فیلمنامه "دریاقلی"، گفت: این فیلمنامه با موضوع هشت سال دفاع مقدس، توسط "همایون شهنواز" مراحل نگارش را طی می کند و به‌زودی در قالب یک فیلم بلند سینمایی در مرحله تولید قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط