محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت و مراکز دولتی باید هدایای فرهنگی را از تولید کنندگان داخلی تهیه و تامین نمایند.
وی با بیان اینکه فروشگاه رضوی نماد تلاقی فرهنگ و اقتصاد است، خاطر نشان کرد: انجام کار فرهنگی به همراه پیوست اقتصادی، موقعیت مکانی منحصر به فرد، در دسترس بودن زائران به ویژه زائران غیرایرانی، از ویژگی این مرکز که به عنوان سوغات فرهنگی زائر نامگذاری شده است، است.
جوادی همچنین با اظهار امیدواری از راه اندازی مرکز عرضه سوغات فرهنگی زائر در جوار بارگاه منور رضوی در راستای عرضه بهتر و بیشتر کالای فرهنگی، بر توسعه این مدل مراکز تاکید کرد و گفت: شکل گیری و راه اندازی این مراکز بصورت سراسری و زنجیره ای امیدهای زیادی در حوزه فرهنگ ایجاد می کند.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با سرمایه گذاری مناسب در این عرصه و تنوع بیشتر اجناس و کالاهای موجود می توان به پویایی و موفقیت بیشتر این مرکز امیدوار بود.
جوادی همچنین با بیان اینکه با درک بهتر از تقاضای مشتریان می توان به تولیدکنندگان ایده و جهت داد، اضافه کرد: کیفیت آثار و کالاهای تولیدی باید همراه با ارزش هنری و فرهنگی اثر بصورت مشترک حفظ شود.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت دولت از این مدل مراکز افزود: بازار کالاهای فرهنگی باید رقابتی باشند و این مراکز با تکیه بر حمایت مراکز دولتی یا خیریه ای نمی توانند رقابت کنند.
جوادی در ادامه تاکید کرد: حمایت های حقوقی و قانونی از سوی دولت و مراکز دولتی باید از مجموعه های عرضه کالای ایرانی همچون فروشگاه رضوی به عنوان بزرگترین مرکز عرضه سوغات فرهنگی زائر باید صورت پذیرد تا جایگاه قانونی مناسبی برای این مراکز مهیا شود که بتوانند تسهیلات داشته باشند و مشکلاتشان را حل کنند.
جوادی با اشاره به اینکه آثار هنری و فرهنگی مناسبی همچون اسباب بازی ها، لوازم التحریر، هدایای نفیس در این مجموعه گردآوری شده است، خاطرنشان کرد: مراکز دولتی و سازمان ها باید با خرید هدایای اهدایی خود از این مرکز حمایت کنند.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه این وزارتخانه و صداوسیما برنامه های مشترکی در دست اقدام دارند، از آمادگی برای ساخت برنامه های تلویزیونی و تبلیغات مناسب در جهت معرفی این مرکز خبر داد.
نظر شما