علیرغم ترس از ویروس کرونا و کاهش بازدیدکنندگان چینی، به نظر نمیرسید که تعداد افراد شرکتکننده در صدوهفدهمین نمایشگاه اسباببازی نیویورک بهطور چشمگیری کمتر از سالهای گذشته باشد.
انتظار میرفت تعداد شرکتکنندگان که عموما حدود ۲۵ هزار نفر است پایینتر از همیشه باشد، زیرا ایالات متحده در این شرایط از ورود کسانی که در طول ۱۴ روز گذشته در چین بودند ممانعت میکند. اما با وجود کاهش بازدیدکنندگان چینی، به نظر نمیرسید که آمد و شدها بهطور چشمگیری از سالهای دیگر کمتر باشند.
با بازگشایی نمایشگاه، غرفهها با نمایش آثار حدود ۳۰ ناشر و نویسنده نشان دادند که صنعت کتاب کودک چطور در حال آزمایش استراتژیها و تاکتیکهای جدید است. بسیاری از ابتکارات نشاندهنده همافزایی فزاینده میان کتاب و اسباببازی به عنوان ابزاری برای تغییر چشمانداز کنونی است.
انتشارات بینالمللی فینکس (PI کودکان) نیمی از غرفههای خود را به بخش جدید اسباببازیهای خود اختصاص داد که در نمایشگاه سال گذشته اعلام کرده بود. همچنین فراتر از تعاملهای اساسی کتاب رفته و به قالبهای سنتی کودکان نظیر کتابهای تابلویی، کتاب داستان و کتاب عکس گسترش یافت. در میان برنامههای جدید که انتشارات PI کودکان همراه با شریک دیرین خود، دیزنی، تدارک دیده بود، ردیفی از کتابها زیر بنر «اولین داستانهای من» دیزنی به چشم میخورد که مجموعه کتابهای اَشت بوک گروپ از فرانسه بود. لین سیکورا، مدیر بازاریابی انتشارات PI کودکان گفت: «ما به دنبال مجوزهای استثنایی نیستیم اما داریم با مجوزدهندههای بزرگ ازجمله دیزنی کارهایی انجام میدهیم.» انتشارات PI کودکان همچنین همراه با شریک قدیمی خود، اینشتین کوچولو، برای اولین بار مجموعههای رنگآمیزی را به نمایش گذاشت.
انتشارات کارسون دلوسا امسال اسباببازیهایی را به همراه ردیف جدیدی از آلات موسیقی تحت لیسانس متلز فیشرپرایس به غرفه خود اضافه کرد. ویلیام هریس، مدیر فروش داخلی این انتشارات گفت: «این یک فلشکارت یا کتاب تمرین نیست، اما همچنان آموزشی است.»
انتشارات کرانیل بوکز و کوارتو مجموعهای از کتابها و محصولات را در غرفههای مشترک خود به نمایش گذاشتند. هردوی اینها نسبت به نمایشگاههای پیشین اسباببازی فضای بیشتری را به کتاب اختصاص دادند. شرکت تخصصی اسباببازی «ملیسا اند داگ» پس از راهاندازی انتشارات خود در سال ۲۰۱۹ نیز طیف گستردهای از کتابها را به نمایش گذاشتند.
ناشران همچنین با مشتریان جدید ارتباط برقرار و کانالهای توزیع جدید را بررسی کردند. کیدزبوک که اولین بار بود در این نمایشگاه شرکت میکرد، عناوین خود را عمدتا در نمایشگاههای مدرسهای میفروخت اما در این نمایشگاه شرکت کرد تا محصولات خود را به اسباببازی نیز گسترش دهد.
نظر شما