چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۰
بررسي انديشه‌هاي كانت و ابن‌سينا در دوازدهمين كتاب‌ ماه فلسفه

مؤسسه فرهنگي «خانه كتاب» دوازدهمين كتاب‌ماه فلسفه را در بررسي حكمت شرقي و سنجش خردناب ‌به سردبيري علي اوجبي منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب‌ماه «فلسفه» ماهنامه تخصصي در حوزه اطلاع‌رساني، بررسي و نقد آثار فلسفي است كه با هدف رونق بازار نقد، بالا بردن سطح كيفي كتاب‌هاي فلسفي، پيشبرد فرهنگ كتابخواني و ايجاد پيوند خلاق ميان ناشران و پديدآورندگان حوزه فلسفه منتشر مي‌شود. 

اين شماره از كتاب‌ماه به بررسي دو پرونده «كانت و سنجش خردناب» و «ابن سينا و حكمت مشرقي» پرداخته است.

مطالب اين اثر در هفت بخش با عناوين فيلسوف و نوشته‌هايش، پرونده يك و دو، نقد كتاب، در نگاه نخست، جستار، از ميان خبرها و گزارش‌ها تنظيم شده اند.

«كارل ريموند پوپر؛ مطالعه‌اي در فلسفه سياسي و ميراث او» موضوع بخش فيلسوف و نوشته‌هايش است.

از موضوعات بخش نقد كتاب نيز مي‌توان آزادي و خيانت به آزادي‏، سير تاريخي نقد ملاصدرا و تعليقه بر فصوص را نام برد.

بخش نگاه نخست نيز متشكل از درآمدي بر افادات هايدگر، زيبايي‌شناسي و ذهنيت‏؛ از كانت تا نيچه، نگاهي به دو برگردان فارسي وجود(هستي) و زمان هايدگر، بازخواني و ترجمه بخشي از كتاب معاني چندگانه(موجود) بودن نزد ارسطو است.

همچنين بخش جستار اين شماره در بردارنده دو قسمت «ملاحظاتي درباره اختلاف آراي طباطبايي و مطهري درخصوص رابطه احكام حقيقي و اعتباري» و «ميتوس و لوگوس» است. 

مطالب اين شماره با معرفي كتاب‌هاي «خاستگاه آگاهي در فروپاشي ذهن دو جايگاهي»، «علم، عقل و دين»، «فلسفه باستان؛ تاريخ جديدي از فلسفه غرب» و كتاب «انديشه از ابتدا تا انتها» در قسمت پيشخوان فارسي پايان مي‌يابد.

دوازدهمين شماره از كتاب ماه فلسفه همراه با لوح فشرده(CD) فهرست كتاب‌هاي منتشر شده مرداد‌ماه 1387 در 114 صفحه و بهاي 10000 ريال به بازار كتاب عرضه شده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط