دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
طرح تهیه و توزیع رایگان مصحف شریف در زنجان اجرا می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد و گفت: این مجلدات مصحف شریف در بین مناطق محروم و جلسات قرآنی توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: از دیرباز خیّران و علاقه‌مندان قرآنی، اموال خود را برای کتابت، نسخه‌برداری، چاپ و نشر مصحف شریف و ترویج فرهنگ قرآنی وقف می‌کردند که این رویه حسنه اکنون هم باید با روش‌های نوین تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای اجرای طرح تهیه و توزیع رایگان قرآن کریم در زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از محافل و مساجد قدرت تهیه قرآن را ندارند و از نسخه‌های فرسوده مصحف شریف استفاده می‌کنند، از همین رو طرح تهیه و توزیع رایگان قرآن کریم در مساجد حاشیه شهر و محافل قرآن خانگی شهری و همچنین در مساجد، مدارس و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از توزیع 250 جلد قرآن کریم در مناطق محروم استان زنجان و جلسات قرآنی در قالب طرح تهیه و توزیع رایگان قرآن کریم خبر داد و گفت: تا پایان سال این آمار به 500 جلد خواهد رسید.

مرادخانی تصریح کرد: ترویج قرآن در بین اقشار جامعه و ترغیب جوانان به خواندن قرآن از جمله اهداف این فعالیت است و با توجه به اینکه اشتیاق جوانان در مناطق محروم و نزدیکی به قرآن در بین آنها بیشتر از اقشار دیگر جامعه است ما با این اهدا می‌توانیم به نحوی این اشتیاق را در جوانان شکوفا کنیم.

وی در ارتباط با تعویض کتاب‌های ادعیه و قرآن‌های بقاع متبرکه و مساجد استان نیز گفت: این امور اصولا بانی دارد و بخشی از منابع آن هم توسط خیرین تأمین می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: طرح تعویض کتب و قرآن‌های بقاع متبرکه و مساجد به صورت دوره‌ای و با تشخیص هیأت امنای این اماکن مقدس انجام می‌شود.

مرادخانی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات قرآنی در استان زنجان بسیار کم است، گفت: شاید درآمد موقوفات قرآنی 10 میلیون تومان در سال هم نباشد به همین خاطر از رسانه‌ها درخواست داریم که فرهنگ وقف قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها