بسیاری از ناشران بزرگ بریتانیایی میگویند ترجیح میدهند به جای پورتال تعیین شده از سوی مسئولان آلمانی از سایتهای خود برای هماهنگی با ناشران دیگر استفاده کنند.
طبق آمارهای موجود تا کنون نزدیک به 400هزار عنوان کتاب در پورتال مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ارائه شده است که 1402 شرکت و انتشارات از سراسر جهان آنها را عرضه کردهاند. انتشارات معتبر بریتانیا از جمله انتشارات پنگوئن و انتشارات اشت و حتی جان وایلی و اسپرینگر از جمله ناشرانی هستند که کتابهای خود را در پورتال نمایشگاه کتاب عرضه کردند ولی با این وجود بعضی از شرکتهای بزرگ انتشاراتی در این کشور اعتقاد دارند باید از پورتالهای خود استفاده کنند.
شرکتهای انتشاراتی مثل کارتیس براون، پیافدی(PFD) و ایتکن میگویند برای ارتباط با ناشران دیگر کشورهای جهان از پورتالها و شبکههای مجازی خود استفاده میکنند. «ربکا ورموث» مدیر بخش بینالملل شرکت انتشاراتی پیافدی میگوید امسال تجربه برگزاری نمایشگاههای مجازی نشان داده است که استفاده از شبکههای خارج از پورتالهای نمایشگاهی موفقتر بوده است.
وی گفت: مشتریها و کاربرانی که با ما کار میکنند زیاد از پورتالهای نمایشگاههای بولونیا و پکن راضی نبودند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از شبکههای مجازی خود برای هماهنگی و ارتباط استفاده کنیم.
البته انتشارات پنگوئن نیز در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده است ولی این انتشارات نیز میگوید از شبکه خصوصی خودش برای ارتباط گرفتن با ناشران و نویسندگان استفاده میکند. «شنتال نوئل» مدیر بخش بینالملل این انتشارات استفاده از پورتال اختصاصی این انتشارات را مخصوص نمایشگاه کتاب فرانکفورت موفقتر از حضور در پورتالهای آلمانی ارزیابی میکند.
نظر شما