سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
در کار خلاقانه و تخیل بزن به سیم آخر!

«چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم» راهنمایی الهام‌بخش در زمینه خلاقیت است، برای آنان که می‌خواهند بخش هنری وجود خود را کشف کنند و یک زندگی خلاقانه برای خود بسازند. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم» با عنوان فرعی «۱۰ نکته در باب خلاق بودن که هیچ‌کس به شما نگفته ‌است» نوشته آستین کلیون با ترجمه حامد حبیبی از سوی نشر کتاب پارسه منتشرشد.

شما مثل یک هنرمند چطور باید به دنیا نگاه کنید؟ اول ببینید چیزی که سر راه‌تان قرار گرفته، ارزش دزدیدن دارد یا نه، بعد بروید سراغ چیز بعدی. در مورد هر چیزی همین کار را بکنید. و آخر از همه، حواست باشد؛ وام و قرض بگیر و صابون یک زندگی خسته‌کننده را به تنت بزن تا وقت این را داشته باشی که در کار هنری‌ات دست به جنون بزنی، که در کار خلاقانه و تخیلت بزنی به سیم آخر.

کتاب «چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم» در 10 فصل تنظیم شده است: مثل یک هنرمند بدزدید، برای شروع لازم نیست بفهمید کی هستید، کتابی را بنویسید که دلتان می‌خواهد بخوانید، از دست‌هایتان استفاده کنید، کارهای جانبی و سرگرمی را فراموش نکنید، یک راز: در حد توانتان اثری درخشان بیافرینید و دیگران را هم سهیم کنید، جغرافیا کیلویی چند؟، درست رفتار کن، دنیا قریه‌ای بیش نیست، تا می‌توانید دچار ملال شوید (این تنها راه انجام کار خلاقانه است) و خلاقیت یعنی زدودن اضافات، بخش‌های کتاب را شامل می‌شود.



آستین کلیون، هنرمند و نویسنده آمریکایی، نویسنده شعرهای موسوم به ریداکت در قالبی پست مدرن است. مجموعه سانسور روزنامه، به همین شیوه ریداکت از جمله آثار اوست. چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم جزو پرفروش‌های فهرست نیویورک تایمز است. آثار این نویسنده به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «هنرمند گلچین می‌کند نه اینکه فقط انبار کند. توجه کنید که بین این دو تفاوت زیادی است؛ یک انبار کننده همین‌جور الابختکی هر چیزی را جمع می‌کند ولی هنرمند چیزها را انتخاب می‌کند. هنرمندها فقط چیزهایی را جمع می‌کنند که دوست دارند.»

جیم جارموش می‌گوید: «بدزدید از هر جایی که سوخت و الهام‌های تخیل شما را افزون می‌کند. ببلعید فیلم‌های قدیمی را، فیلم‌های روز را، موسیقی را، کتاب‌ها را، تابلوهای نقاشی را، عکس‌ها را. شعرها را. خواب‌ها را، گفتگوهایی را که اتفاقی می‌شنوید، معماری را، پل‌ها را، تابلوهای خیابان را، درخت‌ها را، ابرها را، اشکال آب را، بازی نور و سایه‌ها را، بدزدید آنچه را با روح شما در ارتباط است. اگر این کار را بکنید، اثر شما (و دزدی شما) اصیل خواهد بود.»

کتاب «چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم» با عنوان فرعی «۱۰ نکته در باب خلاق بودن که هیچ‌کس به شما نگفته ‌است» نوشته آستین کلیون با ترجمه حامد حبیبی نیز در ۱۵۶ با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۳ هزار تومان از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها