شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۶
تمام شهرهاي آذربايجان‌شرقي صاحب كتابخانه مي‌شوند

به دنبال تصويب در جلسه هيات دولت نهم در دومين سفر استاني به آذربايجان شرقي، در شهرهاي فاقد كتابخانه در اين استان كتابخانه ساخته مي‌شود.\

مديركل كتابخانه‌هاي استان آذربايجان شرقي، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر عنوان كرد: در جلسه هيات دولت در استان آذربايجان شرقي، مقرر شد از محل اعتبارهاي نهاد رياست جمهوري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 10 ميليارد ريال به ساخت كتابخانه در هر يك از شهرهاي «كوزه كنان»،‌ «بناب جديد»، «سيه‌رود»، «كشكراي» و «شرفخانه» اختصاص يابد كه ساخت آن‌ها پس از تامين زمين از سوي استانداري آغاز مي‌شود.

حسن خدايي، همچنين خبر داد: آقاي محمدحسين صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نخستين روز اين سفر استاني (چهارشنبه 13 آذرماه) از بخش‌هاي مختلف كتابخانه مركزي تبريز از جمله بخش نسخ خطي و آزمايشگاه آفت‌زدايي كتاب ديدن كرد.

بخش نسخ خطي كتابخانه مركزي تبريز،‌ داراي بيش از سه هزار و 200 نسخه خطي است كه بيشتر آن‌ها به دوره ايلخاني تعلق دارند و تعدادي نيز ـ از جمله وقف‌نامه ربع رشيدي ـ يادگار سده هشتم هجري قمري اند. بخش اعظم اين وقف‌نامه به دست خواجه رشيدالدين فضل‌الله همداني نوشته شده و در حافظه جهاني يونسكو به ثبت رسيده است. 

خدايي، گفت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين بازديد اعلام كرد بايد 50 درصد از كتاب‌هاي ارسالي به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در اختيار كتابخانه‌هاي عمومي قرار گيرد. 

همچنين، به گفته مديركل كتابخانه‌هاي عمومي آذربايجان شرقي، تا پايان سال 1388، تمام 19 مركز شهرستان‌هاي استان صاحب كتابخانه مركزي مي‌شوند. 

وي تعداد كتابخانه‌هاي فعال در استان را 110 باب عنوان كرد و افزود: با تفاهم‌نامه‌هاي منعقد شده ميان اين اداره كل با موسسات و سازمان‌هاي مختلف، تا پايان سال جاري تعداد كتابخانه‌هاي عمومي استان با رشد 100 درصد به 220 باب مي‌رسد.

دومين سفر هيات دولت به آذربايجان شرقي، 13 و 14 آذرماه انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط