دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کتابی درباره شهید باکری در کتابخانه مرکزی ارومیه رونمایی شد

نشست معرفی و بررسی كتاب «به مجنون گفتم زنده بمان» با موضوع خاطرات شهيد حميد باكری در كتابخانه مركزی اروميه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به همت کتابخانه مرکزی ارومیه، نشست معرفی و بررسی كتاب «به مجنون گفتم زنده بمان» با موضوع خاطرات شهید حمید باكری و با حضور الله‌وردی علی‌پور‌اقدم، فعال ادبی و اجتماعی در بستر فضای مجازی برگزار شد.  

علی پوراقدم گفت: این كتاب توسط فرهاد خضری گردآوری و تدوین شده و به روایت خاطراتی می‌پردازد كه از سوی همسر شهید باكری و تنی چند از هم رزمان وی بیان شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نام كتاب علاوه بر اینكه به منطقه جنگی مجنون اشاره دارد، می‌تواند شامل خود حمید باكری نیز باشد، چرا كه او و همسرش فاطمه «كه روایتی از ایشان نیز در این كتاب آمده است» همچون لیلی و مجنون زندگی عاشقانه‌ای داشتند.

این نویسنده اهل ارومیه ادامه داد: این عشق و علاقه در چهل صفحه  آغازین كتاب به خوبی قابل لمس است، در این صفحات فاطمه امیرانی از زندگی خود با حمید باكری می‌گوید؛ یک زندگی پر‌مهر كه از اولین لحظات آشنایی تا روز شهادت شهید باكری به قوت خود باقی بود.

علی‌پور بیان کرد: پس از روایت فاطمه امیرانی، روایت چهارده تن از هم رزمان شهید باكری در این كتاب نگاشته شده است و این روایت‌ها با خاطراتی از شهید احمد كاظمی آغاز می‌شود كه مطالبی را در مورد رزم در جزیره مجنون باز می‌گوید؛ دیگر بخشهای كتاب نیز بیشتر حول محور خاطرات نظامی و جنگی می‌چرخد و كمتر به زندگی خصوصی شهید حمید باكری پرداخته است.

این كتاب در 140 صفحه از سوی نشر روایت فتح منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها