دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
نشست «تاثیر طرح‌های فصلی برعادت خرید و مطالعه مخاطبان» برگزار می‌شود

نشست «تاثیر طرح‌های فصلی برعادت خرید و مطالعه مخاطبان» از سلسله نشست‌های تخصصی خبرگزاری کتاب، با حضور کارشناسان و مشارکت اهالی نشر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با گذشت 6 سال از آغاز طرح‌های حمایتی و برگزاری 16 دوره طرح، به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، خبرگزاری کتاب ایران براساس رسالت نقد و گفت‌و‌گو، سلسله نشست‌های تخصصی با هدف بررسی ابعاد مختلف این رویداد از نظر اجرا، اثر‌گذاری اقتصادی، حمایتی و آینده طرح‌های حمایتی را برگزار می‌کند.
 
چهارمین نشست از سلسله نشست‌های ایبنا، سه‌شنبه‌(11خردادماه) با عنوان «تاثیر طرح‌های فصلی برعادت خرید و مطالعه مخاطبان» ساعت 10 در اتاق گفت‌و‌گوی خبرگزاری کتاب ایران برگزار می‌شود.

در این نشست، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، نیایش سرامی، کارشناس نشر و مدیر نشر باد و پیام مصلح، مدیر کتاب‌فروشی کتابشار به عنوان کارشناس حضور دارند.  
 
شرکت در وبینارها
با توجه به تکثر نظرات و انتقادات احتمالی نزد اهالی نشر و کارشناسان این حوزه، نشست‌ها در فضای وبیناری قابل دسترسی به‌صورت برخط برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را حول محورهای مربوطه، اظهار کنند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند در زمان تعیین‌شده برای هر نشست، از طریق آدرس زیر در وبینارهای تخصصی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شرکت کنند:
 
https://www.skyroom.online/ch/hadi_hir/book-ibna
 
نخستین نشست از سلسله نشست‌های ایبنا، شنبه ‌(8 خرداد‌ماه) با عنوان «بررسی تاثیرات طرح‌های فصلی بر گردش مالی صنعت نشر» با حضور علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید تیموری، مدیر کتاب‌فروشی‌‌های زنجیره‌ای نشر چشمه و امیر‌حسین متولی، مدیر انتشارات هوپا برگزار شد.

دومین نشست یکشنبه (9خردادماه)  با عنوان اهمیت طرح‌های فصلی در حمایت و احیای کتاب‌فروشی‌ها با حضور ابراهیم فرازمند، مدیرکتاب‌فروشی فرازمند و محمد‌‌اسماعیل عبادتی،‌ مدیر اجرایی کتاب‌فروشی «نوک مدادی» و وحید تیموری، مدیر کتاب‌فروشی «کتاب‌پارسه» برگزار شد.  
 
سومین نشست دو‌شنبه (10 خرداد‌ماه) با عنوان «بررسی سیاست‌های اجرایی و روش برگزاری طرح‌های فصلی» با حضور آزاده نظر بلند، مهدی حسین‌زادگان، محمد یراقچی، نیایش سرامی، مدیر نشر باد به‌عنوان کارشناس برگزار شد.
 
 نخستین دوره طرح‌‌‌های حمایتی با عنوان «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» همزمان با بیست‌و‌سومین دوره هفته کتاب برگزار شد. هدف از برگزاری طرح‌های حمایتی، تقویت کتاب‌فروشی‌‌ها به‌ویژه کتاب‌فروشی‌های کوچک در سراسر کشور تعیین شده است.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 16 طرح گذشته، بیش از 266 میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری طرح تخصیص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط