یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
نخستین جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان برگزار شد

نخستین جشنواره فرهنگی و ادبی «رمضان» در دو بخش ادبی (کتاب، شعر، دلنوشته و داستان فارسی و ترکی) و هنری (فیلم کوتاه با موضوعات مرتبط با قرآن و عترت) برگزار شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان اظهار کرد: این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش «در خانه بمانیم»، مشارکت جمعی در راستای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان و رزمایش همدلی و مهربانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش ادبی کتاب، شعر و دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت، رمضان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان مهلت ارسال آثار 148 اثر به جشنواره رسید، اضافه کرد: به گفته هیأت داوران آثار رسیده از غنای لازم برخوردار بوده و سطح کیفی آنها بالا بود.

احمدخانی با اشاره به اینکه در بخش شعر فارسی حسن خلجی، مینا امیدی، نرگس سلیمانی و مریم حیدری به ترتیب اول تا چهارم شدند، گفت: همچنین خدیجه خداکرمی و سهراب خلجی به عنوان برگزیده ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همچنین در بخش دلنوشته فارسی نیز سیده الهه موسوی، معصومه دین محمدی، مهسا سعادتی مائده سلیمی اسطلکی اول تا چهارم شده و در همین بخش الهام خوشی به عنوان برگزیده ویژه و ناصر دوستی و علی اجاقلو به عنوان برگزیده تقدیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش دلنوشته ترکی هم بهیه کریمی سوم شد و هیأت داوران برای نفر اول و سوم انتخابی نداشت، بیان کرد: همچنین در بخش هنری رشته فیلم کوتاه هم سوسن سلامت دوم شد.

احمدخانی گفت: هیات داوران این جشنواره دکتر محمود نظرعلیان، لیلا بیگلی، امیر مرزبان، علیرضا سلطانی و بهنام شیرمحمدی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها