شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۷
«وهابيت از ديدگاه اهل سنت»

نمونه‌هایی از مخالفت وهابيان با عقايد اهل سنت در قالب كتابی با نام «وهابيت ازديدگاه اهل سنت» نوشته علي‌اصغر رضواني منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با استناد به ديدگاه‌هاي بزرگان اهل‌ سنت در رد عقايد وهابيان، به ذکر برخي از جنايات آنان بر ضد اهل ‌سنت پرداخته است. 

از آنجا كه اهل ‌سنت در مباني فقهي و اعتقادي، تفاوت‌هايي با فرقه وهابيت دارند، آشنایی با ديدگاه اهل سنت از معيارهاي مهم شناخت اين فرقه در مورد وهابیان است.

نگارنده اين اثر، نمونه‌هايي از مخالفت وهابيان با عقايد اهل سنت را يادآور شده و در پايان پاره‌اي از فتواهاي متحجرانه وهابيان را ذكر كرده ‌است. 

برخي از فتاوي وهابيان از قبیل خداي مجسم، تحريم زيارت قبر پيامبر(ص)، تحريم استفاده از تسبيح، تحريم افتخار به سيادت، تحريم عروسك‌بازي، جهنمي‌بودن اكثر زنان، در قسمت پاياني اين كتاب آورده شده است.

از منابع مورد استناد نویسنده این کتاب مي‌توان به اخطاي ابن تيميه، ادله اهل السنه والجماعه، البدايه‌النهايه، الزياره‌النبوه، السلفيه، شواهدالحق، البدرالطالع، كشف‌العين و فرقان‌القرآن اشاره كرد.

كتاب «وهابيت از ديدگاه اهل سنت» از سوي انتشارات دليل ما در شمارگان 3000 نسخه، 248 صفحه، بهاي 26000 ريال و قطع رقعي به بازار کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط