دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
«ضرورت زنگ کتابخوانی در خانه و مدرسه» بررسي می‌شود

نشست «ضرورت زنگ کتابخوانی در خانه و مدرسه» از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان چهارشنبه ١٥ دي به صورت مجازی برگزار می‌شود.

احمدرضا آذربايجاني، مجري كارشناس اين برنامه در گفت وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره ضرورت برگزاري نشست «ضرورت زنگ کتابخوانی در خانه و مدرسه» گفت: از حلقه‌های مفقوده در امر تعلیم و تربیت باید به کتابخوانی در خانه و مدرسه اشاره کرد، کتابخوانی به این معنی نیست که شاگردان کتاب درسی مدرسه را با هم بخوانند یا اینکه دانش‌آموزان هرکدام یک کتاب بیاورند و در یک زمان و ساعت معلوم آن را در مدرسه مطالعه کنند؛ بلکه کتابخوانی در خانه و مدرسه آن است که اعضای خانواده و یا کلاس با همدیگر یک کتاب را بخوانند.

وي افزود: حتی معلمان از محتواها و درک شاگردان از کتاب سؤال کند و در این شرایط شاگرد در لابه‌لای واژگان و محتواهای جدید تعمق کرده و یادگیری را شخصاً تجربه کند. 

آذربايجاني با بيان اينكه در خیلی از نظام‌های تربیتی جهان کتاب ادبیات زبان رسمی آن کشور به آن شکلی که در کشور ما وجود دارد برنامه‌ریزی نمی‌شود، عنوان كرد: در اصل جایگزین کتاب درسی ادبیات، کتب ادبی ارزشمند در آن زبان‌ها به عنوان یک وسیله‌ یادگیری و هویت‌یابی زبانی است که در ساعت و زنگ کتابخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وي، طرح و بررسي این موضوعات با حضور فرزانه شهرتاش؛ دکترای فلسفه اخلاق شاخه فلسفه برای کودکان به عنوان میهمان در نشست پيش رو دنبال ميشود.

نشست (ضرورت زنگ کتابخوانی در خانه و مدرسه) چهار‌شنبه پانزدهم دی ماه از ساعت 17:30 تا 18:30 در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی anjomanketabeKodak برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها