او با تاکید بر اینکه انجام مراحل اجرایی نمایشگاه طبق تقویم و برنامهریزیها انجام گرفته افزود: اینکه میگویند نمایشگاه امسال در مقایسه با دورههای قبل با تاخیر شروع به کار میکند باید گفت که چنین چیزی وجود ندارد. نمایشگاه مطابق معمول دورههای قبل آغاز به کار خواهد کرد و جز در مواردی که به سبب همهگیری ویروس کرونا ترجیح دادیم نزدیک به روزهای برگزاری نمایشگاه انجام شود.
نقشه غرفه ناشران داخلی تحویل داده شده است
محمد اللهیاری، مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه هم در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه روند کار به سرعت در حال اجرا شدن است، گفت: نقشه غرفههای بخش ناشران داخلی تحویل داده شده است، فرآیند اجرایی نمایشگاه کتاب بلافاصله بعد از نمایشگاه قرآن شروع شده است. اسامی متصدیان برای صدور کارت و اطلاعات لازم برای چاپ کتیبههای راهنمایی بازدیدکنندگان ارسال شده است.
او افزود: اگرچه این روزها بزرگترین چالش بر سر مساحت غرفههاست اما نکته اینجاست که ما با درنظر گرفتن شرایط و پروتکلهای اعلامشده تعداد راهروها را بیشتر و عریضتر از دورههای قبل درنظر گرفتیم و همین باعث میشود کمی در مورد مساحت غرفهها ملاحظات داشته باشیم.
حضور بیش از ۱۷۰ ناشر خارجی
اسماعیل جانعلیپور مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه نیز در این جلسه گفت: اطلاعات ۱۷۸ ناشر برای حضور در بخش ناشران خارجی تا امروز تکمیل و تایید شده است ۱۴ ناشر هنوز اطلاعات خود را بارگذاری نکردند.
اسماعیل جانعلیپور با بیان اینکه محموله کتاب کشورهای عمان، روسیه و قطر به گمرک رسیده است و تا امروز ترخیص و به نمایشگاه منتقل میشود، ادامه داد: خوشبختانه با کمک کمیته پشتیبانی چیدمان کامل غرفههای عربی و لاتین تمام شده و فضای مربوط به کمیته ناشران خارجی هم آماده استقرار است.
ناشران از ۱۷ اردیبهشت کتابهایشان را به غرفه میبرند
مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه هم در این جلسه گفت: غرفهبندیها از شبستان اصلی در شماره ۱۵ تا شماره ۶۷ شروع شده و با جزئیات درحال انجام است. در بخش ناشران آموزشی هم غرفههای غیرخودساز آماده شده و کار تعیین غرفههای دانشگاهی تا ۵۰ درصد و بخش ویژه کودکان تا ۷۰ درصد انجام شده است.
حسین صفری با تاکید بر اینکه مجموعا در تمام بخشها کار طبق جدول زمانبندی پیش خواهد رفت و تا ۱۷ اردیبهشت تمام تجهیزات لازم اعم از برق، دوربینها، تجهیزات مخابراتی، دستگاههای کارتخوان، اینترنت و... تکمیل خواهد شد، بیان کرد: در بحث جانمایی محلهای استراحت و بخشهای رفاهی با شهرداری توافقاتی صورت گرفته و هفت نقطه در کل فضای نمایشگاه برای نمازخانه و شش نقطه در سالن شبستان برای اطلاع رسانی مخاطبان اختصاص یافته است.
او با بیان اینکه ناشرانی که درخواست غرفههای خودساز داشتند باتوجه به زمانی که برای آمادهسازی غرفهها نیاز دارند میتواند از سهشنبه ۱۳ اردیبهشت کار خود را در مصلی شروع کنند، ادامه داد: همه ناشران میتوانند از ۱۷ اردیبهشت نسبت به انتقال کتابها به غرفه خود و چیدمان اقدام کنند و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.
آزاده نظربلند مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان هم در این جلسه با اشاره به فعالیتهای این کمیته افزود: مشکلات کد مالیاتی و شماره حساب ناشران در حالی پیگیری است. به زودی اعلام خواهد شد که ناشران برای حضور در بخش مجازی کتابهای خود را بارگذاری کنند.
سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از بیستویکم تا سیویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار میشود.
نظر شما