یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
جشن‌نامه يوسف مجيدزاده باستان‌شناس شهیر ایرانی/ رونمایی از کتاب سپهر مجد

مراسم نکوداشت یوسف مجید‌زاده استاد باستان‌شناسی ایران همراه با رونمایی از کتاب سپهر مجد با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان باستان‌شناسی همراه خواهد بود ساعت 14 روز دوشنبه نهم خرداد در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

«کتاب سپهر مجد: باستان‌شناسی دنیای ایرانی و سرزمین‌های پیرامون» به کوشش سجاد علی‌بیگی، محمدرضا میری و هالی پیتمَن اسفند 1400 در انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

یوسف مجیدزاده ایران‌شناس و باستان‌شناس برجسته ایرانی، دکترای باستان‌شناسی را با رساله باستان‌شناسی و گرایش پیش از تاریخ و تمدن بین‌النهرین در سال 1355 در دانشگاه ایلینو آمریکا کسب کرد و در همان سال به ایران برگشت و با عنوان استادیار در گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد و در سال 1356 به درجه دانشیاری رسید.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت سه سال به سمت مدیریت گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر و عضو شورای انتخابات و ترفیعات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران منصوب و در سال 1367 خورشیدی بازنشسته شد.

این استاد باستان‌شناسی پس از بازنشستگی در پاریس ساکن شد سپس به دعوت مسئولان سازمان میراث فرهنگی در اوایل دهه 1380 به ایران بازگشت و ریاست عملیات حفاری و کاوش پیچیده منطقه باستانی تمدن جیرفت را به دست گرفت.

نکوداشت دکتر مجیدزاده دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت 14 در موزه ملی به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، نبش خیابان سی تیر، موزه ملی ایران، موزه دوران اسلامی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها