دبیر شورای فرهنگ عمومی معتقد است که جایزه فیروزه بهعنوان یکی از گامهای موثر فرهنگی، نیازمند توسعه و ترویج عمومی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: جایزه فیروزه یک ظرفیت است و باید بزرگتر و کارآمدتر شود.
در این دیدار که اسماعیل جانعلیپور، مدیرکل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی میزبان بود، امامی ضمن آشنایی با نخستین دوره جایزه ملی داستان «آفرینش» که قرار است روایتگر داستان آغاز به کار و روند پیشرفت کسب و کارها باشد، در جریان دیگر فعالیتهای این رویداد فرهنگی قرار گرفت.
جایزه فیروزه که در چهار بخش اصلی نوشتافزار، هدایای فرهنگی، اسباببازی و عروسک برگزار میشود، از دوره هفتم تبدیل به دبیرخانه توسعه و ترویج صنایع فرهنگی ایران شده است.
این دبیرخانه تلاش دارد تا به «معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بینالمللی»، «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانوادهها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی»، «گفتمانسازی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی» بپردازد.
نظر شما