دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
جایزه فیروزه یک ظرفیت است

دبیر شورای فرهنگ عمومی معتقد است که جایزه فیروزه به‌عنوان یکی از گام‌های موثر فرهنگی، نیازمند توسعه و ترویج عمومی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از دبیرخانه جایزه فیروزه، سیدمجید امامی، ضمن حضور در هفتمین نمایشگاه ایرانپنکس به بازدید از غرفه دبیرخانه توسعه و ترویج صنایع فرهنگی ایران به تجلیل از فعالیت‌های جایزه فیروزه طی دوره‌های گذشته پرداخت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: جایزه فیروزه یک ظرفیت است و باید بزرگتر و کارآمدتر شود.

 در این دیدار که اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی  میزبان بود،  امامی ضمن آشنایی با نخستین دوره جایزه ملی داستان «آفرینش» که قرار است روایتگر داستان آغاز به کار و روند پیشرفت  کسب و کارها باشد، در جریان دیگر فعالیت‌های این رویداد فرهنگی قرار گرفت.

جایزه فیروزه که در چهار بخش اصلی نوشت‌افزار، هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک برگزار  می‌شود، از دوره هفتم  تبدیل به دبیرخانه توسعه و ترویج صنایع فرهنگی ایران شده است.

این دبیرخانه تلاش دارد تا به «معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی»، «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها  و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی»، «گفتمان‌سازی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی» بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها