شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کتابخانه مساجد با اجرای طرح پیشخوان کتابخانه‌ای تقویت می‌شود

حجت‌الاسلام کمال خداداده از برگزاری طرح مشترک با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تقویت کتابخانه مساجد با عنوان «پیشخوان کتابخانه‌ای» خبر داد.

حجت‌الاسلام کمال خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، درباره برنامه‌های کانون برای تقویت جایگاه کتابخانه‌ مساجد بیان کرد: با توجه به صحبت‌‌های انجام شده با دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مقرر شده طرح مشترک «پیشخوان کتابخانه‌ای» را اجرا کنیم. این طرح با هدف       ارائه خدمات کتابخانه‌ای ازجمله امانت کتاب و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، گامی بسیار موثر و بزرگ با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌ است. 
 
وی با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی و کتابداری باید سبک جدیدی ارائه شود، افزود: در دهه 70 و 80 کتابخانه‌ها پررونق بودند؛ اما متاسفانه امروز شاهد کم‌رونقی کتابخانه‌ها هستیم.
 
حجت‌الاسلام خداداده ادامه داد: افتتاح پیشخوان کتابخانه‌ای، ابتکار قابل توجه اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای پیشگیری از روند طولانی ایجاد و یا تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کوتاهترین زمان ممکن است.
 
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور  افزود: تفاوت کتابخانه با پیشخوان، فضای در نظر گرفته شده برای مطالعه و نیز بخش‌های متعدد به‌منظور خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف سنی ازجمله کودک، نوجوان و بزرگسال، است. پیشخوان‌ها به‌منظور تسهیل دسترسی مخاطبین برای امانت و بازگشت کتاب طراحی شده‌اند.

 حجت‌الاسلام خداداده درباره وضعیت کتابخانه‌های مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: تلاش این است این پیشخوان کتابخانه‌ها در مساجد نیز ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها