چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
همایش شعر «راه سلیمانی» در لرستان برگزار می‌شود

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری همایش شعر استانی با عنوان «راه سلیمانی» بزرگداشت شهدای مدافع امنیت لرستان در حوادث اخیر با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهد و فرمانده انقلابی بود که در همه ابعاد زندگی روحیه جهادی در وجود ایشان موج می‌زد و شاخصه‌های مجاهد انقلابی به‌خوبی در رفتار و برنامه‌­هایشان هویدا بود، بیان کرد: برخورداری از روحیه جهادی و حفظ آن، چنان با اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در نمازی که بر پیکر شهید سلیمانی اقامه کردند، خداوند متعال را به‌خاطر نعمت جهاد ستودند: «اَلحمدُ للهِ الذی رزقنا الجَهاد فی سَبیلِ الاِسلام».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب درباره سردار سلیمانی که او یک «مکتب و مدرسه و راه» بود. بیان کرد: تعبیر واژه «مکتب» از ناحیه رهبر انقلاب بر فردی چون شهید سلیمانی آن هم برای اولین بار، حاوی نکات وبرجسته‌ای است؛ چرا که توصیف شهید سلیمانی به مکتب، او را از حیثیت فرد بودن و شخص بودن خارج می‌کند و در حوزه «شخصیت» وارد می‌سازد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی شخص نیست بلکه «مرام، عقیده و مسلک» است. وقتی صحبت از مکتب می‌شود، در واقع سخن از «پیام و محتوا» به میان می‌آید؛ چراکه مکتب، جنبه نظری و تئوریک دارد. افکار و رفتار سردار شهید قاسم سلیمانی، حاوی پیام و نظریه است که درون آن قضایا و گزاره های قابل توجهی است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی یکی از رویکردهای اثرگذار و مهمی که به آن توجه شده برنامه‌ریزی جهت استفاده از ظرفیت‌ها، قالب‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری در لرستان است

وی با بیان اینکه در این اداره کل تلاش شده با استفاده از ظرفیت بالای فرهنگ و هنر تولید محتوا و انجام برنامه‌های مختلف دنبال شود، افزود: به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با حضور مسئولان کشوری و استانی همایش استانی شعر مدافعان امنیت، بزرگداشت شهدای مدافع امنیت لرستان در اغتشاشات اخیر برگزار می‌شود.

احمدی افزود: در این برنامه فاخر که  با نام «راه سلیمانی» اجرا خواهد شد علاوه بر حضور شاعران شاخص ملی و استانی، تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت لرستان، تقدیر از شاعران استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه شهادت سردار سلیمانی و هم‌نوایی گروه‌های سرود پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه «راه سلیمانی» برای سومین سال متوالی است که اجرا می‌شود افزود: از اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مجموعه برنامه‌‌هایی با هدف تبیین آموزه‌های ایثار و شهادت، جهاد، مقاومت و حماسه‌آفرینی رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ حاج قاسم سلیمانی،از خرداد ماه تا دی ماه  و سالروز شهادت سردار سلیمانی با عنوان «راه سلیمانی» در لرستان در طی 3 سال انجام گرفته است.
 
احمدی  گفت: برگزاری پویش‌های مختلف از جمله پویش جان‌فدا، رونمایی از کتاب‌، نشست‌های فرهنگی، برپایی موکب‌ها و برنامه‌های خیابانی، اجرای سرود نمایشگاه‌‌های آثار تجسمی و شب شعر و خاطره از جمله برنامه‌هایی هستند که در سطح استان در قالب رویداد بزرگ فرهنگی هنری «دنیای حاج قاسم» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اجرا خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها