چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
دومین خودآموز زبان انگلیسی جهاد دانشگاهی به بازار آمد

کتاب «خودآموز زبان انگلیسی با تاکید بر 4000 لغت کاربردی و عمومی» دومین کتاب، از سری کتاب‌های «خودآموز زبان انگلیسی» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «خودآموز زبان انگلیسی با تاکید بر 4000 لغت کاربردی و عمومی» نوشته سیدمجید نبوی، رضا مرادی سحر، علی پرسوته دومین کتاب، از سری کتاب‌های «خودآموز زبان انگلیسی» است. کتاب اول با تاکید بر آزمون‌های بین‌المللی آیلتس و تافل بود اما کتاب دوم بر آموزش لغت‌های کاربردی و عمومی متمرکز شده است. این کتاب، 4000 لغت کاربردی و عمومی را به شکل زیر آموزش می‌دهد.

ابتدا هر یک از لغت‌ها ذکر می‌شود سپس تلفظ آن‌ها می ‌آید و بعد معنای فارسی بیان می‌شود.هدف از این کار یادگیری نحوه تلفظ و معنای فارسی لغات است چراکه در میان زبان آموزان دیده می‌شود که در مواردی، برخی از زبان آموزان کلمات را صحیح تلفظ نمی‌کنند و در مواردی دایره لغات زبان آموز بسیار کم است به همین خاطر معنای آن‌ها هم آورده شده است تا دایره لغات آن‌ها افزایش یابد.

بعد از ترجمه فارسی لغات، نقش کلمات هم در مواردی ذکر شده و سپس معنای کلمه به انگلیسی آمده است. هدف از این کار، فهم و دانستن یک کلمه و تعریف آن کلمه به زبان انگلیسی است به عبارت دیگر علاوه بر فهمیدن کلمه به فارسی، فهمیدن آن و تعریف آن به انگلیسی نیز یکی از ضروریات یادگیری زبان انگلیسی است.

بعد از ترجمه نیز برای هر کلمه مثال‌هایی آورده شده‌است یادگیری یک کلمه زمانی به خوبی اتفاق می‌افتد که مثال‌هایی از آن کلمه نیز آموزش داده شود تا زبان آموز با نحوه کاربرد کلمه نیز آشنا شود علاوه بر این خواندن تعریف‌ها و مثال‌ها در تقویت ریدینگ و فهم متن بسیار کمک کننده‌است.

روش مطالعه این کتاب به این گونه است که ابتدا زبان آموز باید هر کلمه را مطالعه کند اگر کلماتی را هم متوجه نشد آن‌ها را در دیکشنری جست و جو کند و در نهایت بعد از مطالعه و فهم هر کلمه کتاب بسته می‌شود و زبان آموز باید بتواند کلمه مورد نظر را توضیح دهد. اگر اسپیکنیگ برای زبان آموز مهم است باید بعد از آموزش و بستن کتاب، زبان آموز کلمه مورد نظر را به صورت اسپیکینگ ارائه دهد و اگر رایتینگ برای زبان آموز مهم است باید بعد از آموزش و بستن کتاب، بتواند کلمه مورد نظر و توضیحات آن را ارائه دهد و اگر هم هر دو مهم است باید هم اسپیکینگ و هم رایتینگ را ارائه دهد. دقت کنید قرارنیست که زبان آموز عینا تمام توضیحات یک کلمه را به صورت دقیق و آنچه در کتاب آمده ارائه دهد؛ همین که زبان آموزه بتواند کلمه را به فارسی و انگلیسی توضیح دهد و برای آن مثال بزند، کفایت می‌کند و می‌توان گفت که زبان آموز کلمه مورد نظر را یاد گرفته است.زبان آموز می‌تواند هم به صورت کلمه به کلمه و یا 10 کلمه ،10 کلمه و یا بیشتر جلو برود اما توصیه می‌شود تا زمانی که زبان آموز نتوانست کلمه یا کلمات مورد نظر را به صورت اسپیکینگ یا رایتینگ ارائه بدهد؛ کلمات بعدی را آموزش نبیند و آموزش‌های قبلی را تکمیل کند.

لازم به ذکر است که این کتاب در انتشارات جهاد دانشگاهی در سال 1401 و در 1008 صفحه به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها