چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
۹۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در حوزه فرهنگ دهلران هزینه می‌شود

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۹۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در حوزه‌های فرهنگی شهرستان دهلران هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران با حضور بهزاد علیزاده، نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی و سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به ریاست لطیف صادقی، معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، برگزار شد.
 
علیزاده، در این جلسه گفت: بیش از ۹۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در حوزه‌های فرهنگی شهرستان دهلران هزینه و علاوه بر3 میلیارد ریال دیگر نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای تعمیر و مرمت مسجد جامع دهلران،  ۳۸ میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل سالن آمفی تئاتر این شهر هزینه می شود.
 
دراین جلسه سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کمک به تهیه کتاب برای کتابخانه‌ها از مهمترین درخواست‌های مردم در نقاط مختلف استان است و سالن آمفی تئاتر کتابخانه‌های عمومی دهلران نیازمند توجه ویژه در حوزه تعمیر و مرمت است.  
 
حیدری، توسعه کتابخانه‌های عمومی دهلران را از دیگر مطالبات مردم برشمرد و افزود: دهلران از شهرستان‌‌های برتر در حوزه کتابخانه‌های عمومی است و این مراکز در رویدادهای متنوع فرهنگی در این منطقه حضوری پررنگ و منشاء اثر دارند.
 
در این جلسه لطیف صادقی، فرماندار ویژه دهلران گفت: از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان 4 میلیارد ریال برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص یافته است.
 
وی بر ضرورت پرداخت نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ مطالعه ضرورتی انکارناپذیر است و همه اعضا باید به رسالت خود در حوزه توسعه فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات همت کنند.
 
صادقی از پیگیری‌ مسایل و موضوعات شهرستان از سوی نماینده مجلس قدردانی کرد و گفت: فعالیت اعضا و کتابخانه‌های شهرستان و همت مدیرکل کتابخانه‌ها برای توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان قابل تقدیر است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها