چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
گلستانی‌ها در یک سال گذشته بیش از 388 هزار نسخه کتاب به امانت بردند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان گلستان گفت: جامعه کتاب‌خوان و مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های استان در سال که گذشت، بیش از 388 هزار نسخه کتاب به امانت بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا)در گرگان، آخوند عبدالحی میرزاعلی، در نشست خبری  گفت: در حال حاضر کتابخانه‌های استان گلستان دارای 50 هزار و 402 عضو است.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های استان گلستان متشکل از ۷۷ باب نهادی، مشارکتی و مستقل است که ۶۳ باب آن نهادی، ۲۹ باب روستایی، ۳۵ باب شهری و یک باب کتابخانه مستقل در روستای بالا جاده کردکوی است.

میرزاعلی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار شهر دوزین، قرق، سنگدوین و گلیداغ فاقد کتابخانه هستند، گفت: با همکاری بخش‌دارها و شهرداری‌ها به دنبال آن هستیم که به‌زودی در این شهرها کتابخانه احداث کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع یک‌میلیون و 18 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان، در یک سال گذشته بیش از 388 هزار نسخه توسط اعضا به امانت برده شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های گلستان گفت: در یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ۳۷ هزار و ۳۹۹ نفر از استان شرکت کردند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸ نفر به‌صورت الکترونیک و هزار و ۲۵۹ نفر هم مددجوی زندان بودند.

وی افزود: در این جشنواره ۱۹ هزار و ۵۵۸ نفر از بانوان و ۱۷ هزار و ۷۴۱ نفر از آقایان شرکت‌کننده حضور داشتند.

میرزاعلی ادامه داد: آموزش‌وپرورش با ۳ هزار و ۳۱ نفر، سازمان زندان‌ها با هزار و ۲۵۹ نفر و دادگستری و شورای حل اختلاف با ۴۷۹ نفر بیشترین استقبال را در میان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان گلستان داشتند.

میرزاعلی افزود: در جشنواره سال گذشته ۴۰۶ نفر برگزیده استانی و ۴ نفر برگزیده ملی این جشنواره شدند و برای تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی گواهی شرکت در جشنواره صادر شد.

وی در پایان ضمن دعوت از گلستانی‌ها به حضور در دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، گفت: این دوره از جشنواره از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

میرزاعلی ادامه داد: دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا (ع)، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری (ع) خواهد بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های گلستان، گفت: شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند دریکی از دو بخش فردی یا گروهی و خانوادگی شرکت کنند. در بخش گروهی، جوایز داوری به اثر تعلق می‌گیرد. در بخش خانوادگی، جمع امتیاز از محاسبه میانگین نمرات اعضای خانواده انجام و شرکت‌کنندگان این بخش دو بار وارد مرحله قرعه‌کشی می‌شوند.

میرزاعلی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی می‌توانند در دو قالب کتاب‌خوانی و هنری به رقابت در رشته‌های مختلف بپردازند.

وی ادامه داد: در قالب کتاب‌خوانی، امکان مشارکت در جشنواره از طریق انتخاب کتاب متناسب با گروه سنی و رشته موردنظر میسر است. در قالب هنری، افراد در تمامی گروه‌های سنی می‌توانند با استفاده از احادیث منتخب در کتاب نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (ع) در رشته‌های هنرهای تجسمی، دست‌سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال متناسب با علاقه‌مندی خود شرکت کنند.

میرزاعلی در پایان، گفت: دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغازشده است و تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها