دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
حضور موسسه فرهنگی هنری میراث زین‌العابدین در نمایشگاه کتاب

موسسه فرهنگی هنری میراث زین‌العابدین با هدف عرضه جدیدترین کتب علوم انسانی و دینی با بیش از هزار و ۱۲۶ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سید مسلم سید زین‌العابدین؛ مسئول غرفه موسسه فرهنگی هنری میراث زین العابدین  درباره سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: موسسه فرهنگی هنری میراث زین‌العابدین با هدف عرضه جدیدترین کتب علوم انسانی و دینی با بیش از هزار و ۱۲۶ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است. از این تعداد بیش از شصت عنوان کتاب جدید در حوزه علوم دینی از جمله قرآن، اهل البیت(ع)، ادعیه و مناجات، تاریخ، عقائد، فقه و اصول و فلسفه به زبان عربی چاپ و عرضه شده است.

وی با بیان اینکه عمده کتاب‌های عرضه‌شده در این دوره از نمایشگاه کتاب به زبان عربی است، گفت: بیشتر متقاضیان کتاب‌های موسسه فرهنگی هنری میراث زین العابدین، طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری هستند. این موسسه در راه نشر فرهنگ اصیل تشیع با داشتن تجربه‌های ارزشمند در عرصه چاپ و نشر و ارتباط مستقیم با پژوهشگران و محققان حوزه دین فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است.

مسئول غرفه موسسه فرهنگی هنری میراث زین العابدین افزود: نهج‌البلاغه ابن سکون مربوط به سال (۶۰۶ قمری) یکی از قدیمی‌تر‌ین نسخه‌های خطی است که تاکنون به چاپ نرسیده است. امسال برای اولین بار در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط موسسه فرهنگی هنری میراث زین العابدین برای علاقه‌مندان عرضه شده است. یکی از ویژگی‌های این کتاب ارزشمند این است که ابن سکون یکی از ادبای قدیم بوده است و فاصله زیست او با سید رضی (۴۰۶ قمری) دویست سال است.

سید زین‌العابدین همچنین مطرح کرد: نهج‌البلاغه ابن سکون را یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد به نام حجت‌الاسلام قیس‌عطار تحقیق و ویرایش کرده است که در ۸۴۰ صفحه به زبان عربی از سوی موسسه فرهنگی هنری میراث زین العابدین برای اولین بار منتشر شده است.

مسئول غرفه موسسه فرهنگی هنری میراث زین العابدین در ادامه به دیگر عناوین چاپ اولی این نشر اشاره کرد و گفت: کتاب «صلاه المسافر» نوشته میرزا حبیب‌الله رشتی است که از درس‌های استادش شیخ اعظم مرتضی انصاری نطق‌برداری و در یک کتاب جمع‌آوری کرده است. این کتاب نیز برای اولین بار در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است. همچنین علاوه‌بر کتاب «شرح حکمه العین» نیز نوشته کاتب قزوینی و شرح میرک بخاری و حاشیه بر شرح فاضل خفری به نام سواد العین در سه جلد و هزار ۱۶۸ صفحه به چاپ رسیده است. کتاب علامه طباطبایی نیز در ۱۶ جلد تر‌جمه و به زبان عربی برگردانده شده است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها