وی افزود: نوجوان به دنبال این است که برای خودش هویت درست کند. او درباره زندگی، هدف از خلقت و زندگی خود فکر میکند؛ درواقع به دنبال پیریزی شخصیتی برای خودش است. نوجوان ما تصور مبهمی از آینده دارد و آینده در ذهن او خارج از دسترس است. از طرفی میان خواستههایش گرفتار است و نمیتواند آنها را مدیریت کند.
مدیرعامل کانون بیان کرد: نوجوان در این مقطع سنی از گروه همسالان خود بسیار متأثر است. او والدین خود را از نسل قبل میداند. نوجوان امروز به سمت مرئیشدن است و میخواهد خودش را نشان دهد.
علامتی با بیان اینکه دوران نوجوانی با چالشهایی همراه است، گفت: ما در کشور مرکز رصد و پایش حوزه کودک و نوجوان نداریم و در موضوع نوجوان بیشتر مواجهه هیجانی داریم. از طرفی رویکرد گزارشی وجود دارد و نقشه راه نداریم.
مدیرعامل کانون افزود: لازم است همافزایی بین نهادی داشته باشیم و حتما باید کار ما پایه پژوهشی داشته باشد. باید زیرساختهای حوزه نوجوان را تقویت کنیم.
وی خطاب به اعضای بنیاد ملی نوجوان گفت: اگر علاقه و تخصص ندارید، یاد بگیرید. یک شاخه تخصصی از حوزه نوجوان را انتخاب و روی همان تمرکز کنید. تولید محتوا در حوزه نوجوان از سختترین کارهاست و قالبی که محتوا بر اساس آن ارائه میشود مهم است.
علامتی در پایان گفت: بازارپردازی حوزه کودک و نوجوان را جدی بگیریم. اگر بتوانیم بازارپردازی درست داشته باشیم هم برای کودک و نوجوان شخصیتسازی کردهایم و هم آورده اقتصادی خواهد داشت.
فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز در این نشست گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محور فعالیتها نیروی انسانی است. در حوزه نوجوان نیاز به تربیت مربی، شاعر، نویسنده و... داریم.
این نشست چهارشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۲) در سالن کنفرانس مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب با حضور حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون، حجتالاسلام حامد تقدیری، رئیس بنیاد ملی نوجوان و اعضای بنیاد ملی نوجوان برگزار شد.
نظر شما