سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
قصه‌گویی یک هنر تاثیرگذار در کانون پرورش فکری است

ایلام-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: قصه‌گویی یک هنر تاثیرگذار در مراکز فرهنگی هنری کانون است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، فاطمه رستگار روز سه‌شنبه در آیین ثبت ملی قصه‌گویی که به صورت همزمان در سراسر کشور در ایلام برگزارشد، گفت: قصه‌گویی یک هنر تاثیرگذار در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری است.
 
وی ضمن تبریک آیین ثبت قصه‌گویی ایرانی در تقویم رسمی گفت: این اتفاق مبارک برای هنر قصه‌گویی نشان از توجه مسئولین به این هنر است که امروز شاهد ثبت همزمان آن در کانون ایلام و سایر مراکز فرهنگی هنری در سطح استان هستیم.
 
وی ادامه داد: قصه‌گویی یک هنر تاثیرگذار در مراکز فرهنگی هنری کانون است که مربیان ما با برخورداری از این هنر، مفاهیم اسلامی، اجتماعی و اخلاقی و انسانی را به زبانی هنرمندانه به مخاطبان انتقال می دهند.

وی ادامه داد: قصه‌گویی می‌تواند علاوه بر تقویت تخیل در كودكان، زمینه آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی فراهم كند.

وی با اشاره با جایگاه قصه‌گویی در استان ایلام گفت: حوشبختانه هنر قصه‌گویی در استان ایلام از جایگاهی مهم و تاثیرگذار برخوردار است. تلاش‌های حوزه معاونت فرهنگی کانون استان، انجمن قصه‌گویی، مربیان قصه‌گو و قصه‌پژوه در انتقال مفاهیم اجتماعی و فردی به کودکان و نوجوانان قابل تقدیر است.
 
آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در استان ایلام، هم‌زمان با این آیین در تهران، با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان و اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان قصه‌گویی کانون، داستان‌نویسان و قصه‌نویسان مطرح استان، روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها