شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی

ایلام- در دیدار مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با رئیس دادگستری شهرستان هلیلان، توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی مورد بحث و بررسی و تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، به منظور بررسی راه‌های توسعه همکاری بیشتر و هم‌چنین توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی، سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با حامد پرندین، رئیس دادگستری شهرستان هلیلان دیدار و گفت وگو کرد.

حیدری، ضمن اشاره به رابطه کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار  است، زیرا ارتقای دانش و آگاهی، موجب کاهش این آسیب‌ها خواهد شد، لذا عدالت فرهنگی مورد انتظار مردم است.

وی در ادامه گفت: با عنایت به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه و با توجه به آئین‌نامه اجرایی ماده۷۹قانون مجازات اسلامی، درخواست داریم تا دادگستری‌ شهرستان هلیلان درخصوص فراهم‌ کردن شرایط بهره‌مندی کتابخانه‌های عمومی از جایگزین احکام فرهنگی از جمله کمک به تأمین منابع مکتوب مورد نیاز کتابخانه‌ها، خرید تجهیزات، تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های فرسوده و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی را جایگزین احکام قضایی مربوط، با این اداره کل مشارکت کنند.
 
 
پرندین، رئیس دادگستری شهرستان هلیلان گفت: پیشنهادهای مطرح شده مورد تأیید مجموعه ما نیز هست و مکاتبات لازم را انجام می‌دهیم تا موضوعاتی نظیر تأمین منابع مکتوب، بازسازی و تعمیر کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار اجرای مجازات جایگزین حبس قرار گیرد.

وی افزود: در گذشته صدور رأی پرونده‌هایی از مجرمین شامل مجازات جایگزین حبس با موضوع کتابخانه‌های عمومی انجام شده و بررسی، سنجش و ارزیابی ابعاد مختلف و همه‌جانبه ایده بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی و فکری محکومین به حبس در راستای ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها