فریبا خواجهوند یکی از نویسندگان کتاب «مکاتبات و مذاکرات تجاری و اداری» با اشاره به اهمیت مکاتبات اداری گفت: امروز با گسترش تعاملات اجتماعی و ارتباطات وسیع اداری و تجاری با کشورهای مختلف، توجه به مکاتبات و مذاکرات تجاری و اداری بیشاز هرزمان دیگری قابل اهمیت است زیرا از طریق این مکاتبت و مذاکرات میتوان به شیوهای صحیح عقاید، نظرات، پیشنهادات و درخواستهای خود را به مخاطبین خویش انتقال داد.
وی در ادامه افزود: درعرصه بازرگانی بسیاری از خرید و فروشها و تعاملات تجاری صرفا به واسطه مکاتبات انجام میگیرد و دیگر نیازی به حضور فیزیکی فروشنده و خریدار در کنار هم نیست و حتی در بسیاری از اوقات میتوان بدون شناخت طرف تجاری خارجی، معاملات بازرگانی را به شیوهای صحیح و قانونی انجام داد.
خواجهوند عنوان کرد: بیتردید مذاکرات تجاری نیز در کنار مکاتبات تجاری، نقش مهمی در امور بازرگانی ایفا مینمایند اما امروزه اهمیت مکاتبات بازرگانی و رعایت اصول و فنون آن، بیشازهر زمان دیگری مورد توجه شرکتهای تجاری و بازرگانی است.
مولف کتاب «مکاتبات و مذاکرات تجاری و اداری» نقش نامههای اداری را در قراردادهای تجاری دارای اهمیت بسیار دانست و تاکید کرد: در عرصه نامههای اداری نیز، مکاتبات تجاری و سازمانی، نقش عمدهای در تصمیم گیریها، موفقیتها و شکستهای یک سازمان دارند و با کوچکترین خطا، فرصتها و منافع سازمانی بسیاری از دسترفته یا بالعکس، شرایط مالی و معنوی آن ارتقا مییابد.
خواجهوند خاطرنشان کرد: در کتاب حاضر در رابطه با انواع مکاتبات تجاری و اداری و مذاکرات تجاری، توضیحات مفصل و مشروح ارائه شده است. امید است که این تالیف برای خوانندگان مفید واقع شده و راهگشای آنها در مکاتبات و مذاکرات تجاری و اداری باشد.
نظر شما