دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
تعداد کتاب‌های موجود در مراکز کانون پرورش فکری زنجان بیش از 802 هزار جلد است

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به فعالیت 28 کانون ثابت و سیار در زنجان گفت: تعداد کتاب‌های موجود در مراکز کانونی زنجان بیش از 802 هزار جلد است.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است و هر کتابخانه سیار 15 تا 30 روستا را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان 12 هزار و 604 نفر است، اضافه کرد: خوشبختانه درصد اعضای روستایی نیز بالاست و با توسعه متوازن امکانات کودکان این مناطق هم از برنامه‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین تعداد کتاب‌های موجود در مراکز کانونی را بیش از 802 هزار جلد اعلام کرد و گفت: این کتاب‌ها مرتب به روزرسانی می‌شود تا اعضا بتواند از آخرین کتاب‌های چاپی در حوزه کودک و نوجوان بهره‌ ببرند.

عیسی‌خانی با تأکید بر اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان افزود: برای پرورش کودکان و نوجوانان خلاق، با نشاط، پایبند به اخلاق و متفکر و همچنین آشنا با فرهنگ، ادبیات، تاریخ ایران و اسلام باید خدمات هم به روز ارائه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های کتابخوانی، معرفی کتاب، قرائت، نقد و بررسی آثار با حضور کارشناس مهمان، نویسنده و شاعر نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح «کانون مدرسه» نیز در استان فعال است.

وی تصریح کرد: «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که در راستای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون در حال اجراست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها