دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
هر مرحله تخصیص ارز کاغذ نباید 50 روز طول بکشد

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به چالش‌های پیش روی واردات کاغذ گفت: روند تخصیص و تأمین ارز در حالی که باید در نهایت ۱۰‌ روز باشد، اکنون هر مرحله آن بین ۴۰ تا ۵۰‌ روز طول می‌کشد که همین مسئله شرایط کار را برای بسیاری از همکاران سخت می‌کند.

حسن میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره چالش‌های واردات کاغذ، عنوان کرد: در زمینه تأمین ارز، همکاری‌های خوب و و مؤثر زیادی با وزارت صمت داریم و کار ثبت سفارش‌ها با سرعت خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: متأسفانه هیچ همکاری‌ای از سمت بانک مرکزی وجود ندارد، مدت‌ها برای تخصیص ارز مشکل داشتیم، علاوه براین تأمین ارز و زمان تحویل ارز هم به مشکلات دیگر اضافه شده است.

میرباقری با بیان اینکه روند تخصیص و تأمین ارز درحالی که باید در نهایت ۱۰ ‌‌روز باشد، اکنون هر مرحله آن بین ۴۰ تا ۵۰‌ روز طول می‌کشد، گفت: در مرحله سوم تحویل ارز هم حدود دو تا سه هفته زمان می‌برد که همین مسئله شرایط کار را برای بسیاری از همکاران سخت می‌کند.

وی همچنین به مشکل موضوع تامین مقوای FBB‌ (ایندربرد) اشاره کرد ‌و یادآور شد: تا مدتی قبل این مقوا در گروه ۲۲ قرار داشت اما مدتی است که به گروه ۲۴ رفته و اختصاص ارز بسیاری از واردکنندگان با مشکل روبه‌رو است.

میرباقری درباره مشکلاتی که به علت این مسئله رخ می‌دهد، گفت: تولید جعبه‌های غذایی و دارویی با این مقوا انجام می‌شود و اگر این کالا به موقع وارد نشود، طی ماه‌های آینده ممکن است تولیدکنندگان حوزه غذایی و دارویی با مشکل روبه‌رو شوند، از سوی دیگر استمرار این موضوع موجب سردرگمی و نگرانی همکاران شده در این زمینه بهتر است دولت چاره‌ای بیندیشد تا واردات این مقوا تسهیل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واردکنندگان قرارداد خرید و تولید دارند اما اجناس‌شان در گمرک ایران باقی مانده است، تأکید کرد: باقی ماندن اجناس در انبارها هزینه‌هایی مثل انباردار‌ی‌ و ... را به واردکننده تحمیل می‌کند که در نهایت مصرف‌کننده نهایی آن را پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها