شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
قدردانی از اقدام بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران

سی و نهمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر مخبر دزفولی قائم مقام کمیته و با محوریت برگزاری کنگره بین‌المللی جندی شاپور و با حضور مسئولان دولتی و فرهنگی شهرستان دزفول و دیگر مسئولان برگزار شد و در این جلسه اعضای کمیته از دست اندرکاران و مجریان اقدام بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه دکتر مخبر دزفولی ضمن خوشامدگویی به مسئولین شهرستان دزفول تشکیل این جلسه را با توجه بر تمرکز بر موضوع هماهنگی جهت برگزاری گنکره جندی شاپور به اهمیت شهرستان دزفول با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی این شهر حائز اهمیت شمرد و تاکید کرد: این شهر قابلیت این را دارد که به قطب گردشگری و فرهنگی کشور تبدیل شود و ابراز کرد کمیته فرهنگ و تمدن آمادگی لازم را برای احیاء مواریث فرهنگ و تمدنی در این شهر از طریق ارائه مشاوره های تخصصی در برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور و احداث باغ فرهنگ ملی در شهرستان دزفول اعلام می دارد و از هیچ کمکی در این رابطه دریغ نخواهد کرد.

دکتر نوید ادهم دبیر کمیته فرهنگ و تمدن در خصوص کنگره بر همراهی مسئولین شهری در برگزاری هر چه بهتر این همایش تاکید کرد و گفت مشارکت مسئولین شهری در معرفی هر چه قوی تر و بهتر برگزاری کنگره باعث می شود تا اهمیت و تعلق موضوع برای مردم بیشتر شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز از آمادگی تمام ظرفیت‌های شهرستان دزفول برای هرچه بهتر برگزار شدن این گنکره خبر داد. در این جلسه مسئولین شهرستان دزفول به ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و تمدنی و مراکز فرهنگی در این شهرستان و اهمیت رسیدگی به این اماکن پرداختند و بر اهمیت برگزاری همایش جندی شاپور تاکید کردند.

در ادامه دکتر مخبر دزفولی بر نقش کمیته به عنوان ایجادکننده وحدت ملی بر پاسداشت مقام یعقوب ضمن توجه به ملاحظات فرهنگی منطقه تاکید کرد. قابل ذکر است در ابتدای جلسه به تحلیل وضعیت دریافت و بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران توسط خانم دکتر داوری مدیرکل ثبت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخته شد و اعضای کمیته از دست اندرکاران و مجریان این اقدام در بازگشت و حفظ این آثار نفیس به کشور عزیزمان ایران تقدیر و تشکر کردند. اعضاء کمیته فرهنگ و تمدن در این جلسه بر پیگیری بازگشت تمام این الواح به کشور تاکید کردند.

همچنین در پایان این جلسه حکم دبیری کنگره بین‌المللی جندی شاپور که توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده بود به دکتر بدیعی رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها